با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

افزایش نسبی مبتلایان به کرونا در مازندران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: آمار  مبتلایان به ویروس کرونا روز گذشته در مقایسه با روز قبل در استان افزایش نسبی داشته است.

منتشر شده

در

به گزارش آمل نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، سیدعباس موسوی، اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۹۲ بیمار مشکوک به کرونا براساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند و در همین مدت تعداد ۱۰۵ نفر از افراد مشکوک بستری شده ، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

وی افزود: آمار  مبتلایان به ویروس کرونا روز گذشته در مقایسه با روز قبل افزایش نسبی داشته است که توصیه به مردم علاوه بر رعایت مسائل بهداشتی، پرهیز از رفت و آمدها، رفتن به مهمانی و بیرون رفتن‌های غیرضروری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اضافه کرد: هم اکنون ۴۱۶ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند.

این مسوول بیان کرد: مهلت نام‌نویسی در سامانه وزارت بهداشت برای مشاغل کم‌ریسک، امروز به پایان می‌رسد و پس از پایان این مهلت با صاحبان مشاغلی که نام‌نویسی نکرده‌اند برخورد قانونی می‌شود.

 موسوی تصریح کرد: همچنین با توجه به شیوع کرونا ، با رعایت اصول بهداشتی تغذیه در ماه مبارک رمضان ، به حفظ سلامتی و تقویت قوای جسمانی و ایمنی بدنتان در راستای پیشگیری از ابتلا به کرونا کمک کنید.

وی با اشاره به اینکه اصلی‌ترین راهکار پیشگیری از ابتلا و شیوع کرونا حفظ  «فاصله اجتماعی»  رعایت فاصله ۱.۵ تا  دو متری افراد از یکدیگر و خودداری از شرکت در اجتماعات است، گفت: همچنین شستن مرتب دست‌ها و استفاده از ماسک در مواجهه با افراد است ؛ به‌ویژه آنکه برخی مبتلایان، هیچ علامتی ندارند و  از ابتلای خود هم بی‌خبر هستند.

موسوی در پایان خاطرنشان کرد: برای به تاخیر انداختن اوج‌گیری احتمالی مجدد اپیدمی کرونا و خلاصی کادر درمانی از فرسایندگی موجود، شکستن زنجیره انتقال یک وظیفه همگانی است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.