با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

افزایش نیازمندی‌های تخت‌های دیالیز در مازندران/تکمیل پروژه بیمارستان رازی در اولویت دانشگاه است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تعداد تخت‌های دیالیزی استان مازندران را 252 مورد اعلام کرد و گفت: نیازمندی‌های ما در این ارتباط افزایش پیدا کرده با وجود افزایش تخت جوابگوی بیماران دیالیزی نیستیم.

منتشر شده

در

سیدعباس موسوی در جمع خبرنگاران به مناسبت دستاوردهای 40 سالگی انقلاب اسلامی در حوزه سلامت استان مازندران با اشاره به تلاش‌های انجام شده در دوران انقلاب اسلامی برای توسعه خدمات سلامت در استان اظهار کرد: در بسیاری از شاخص‌ها حوزه سلامت پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشتیم.

وی با اعلام اینکه شاخص‌های بهداشتی استان نسبت به کشور بسیار مناسب‌تر است، گفت: در مرگ کودکان، مرگ مادران باردار، مرگ و میر کودکان زیر یک سال، وضعیت پروژه‌های عمرانی، تعداد تخت‌های مراکز درمانی، تعداد تخت‌های دیالیزی، تربیت تعداد پزشک، تعداد جذب دانشجو، تعداد مراکز دانشگاهی، تربیت متخصص و فوق تخصص از رشد قابل ملاحظه‌ای برخودار شدیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، خاطرنشان کرد: در برخی از شاخص‌ها اصلا ظرفیتی در استان مازندران در پیش از انقلاب نبوده است که پس از انقلاب شاهد رشد فوق‌العاده در این بخش هستیم و در حوزه سلامت دستاوردهای بسیاری مناسبی داشتیم.

این مسؤول با اعلام اینکه در مرگ کودکان به پیشرفت‌های نهایی رسیدم، گفت: به دلیل پیشرفت‌های علمی و روند کنترل مرگ و میر کودکان سخت‌تر شده و بیماری‌های فعلی ژنتیکی است.

موسوی یادآور شد: در حال حاضر 4 هزار و 143 تخت در سطح استان به بیماران خدمات می‌دهند، البته نیازمندی‌های در این ارتباط داریم.

وی تعداد تخت‌های دیالیزی استان مازندران را 252 مورد اعلام کرد و گفت: نیازمندی‌های ما در این ارتباط افزایش پیدا کرده با وجود افزایش تخت جوابگوی بیماران دیالیزی نیستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران یکی از مشکلات استان را پراکندگی در سطح استان اعلام کرد و افزود: وجود 40 بیمارستان امکان توزیع خدمات و پزشکان متخصص را تا حدودی دچار چالش کرده است که از اصحاب رسانه درخواست داریم در این بخش در کنار دانشگاه قرار گرفته و افکار عمومی را معتقد کنند که تمرکزگرائی به نفع همه بیماران و نیازمند به خدمات است.

وی در ارتباط با کمبود نیرو در حوزه سلامت استان، گفت: برای تامین نیازمندی‌های نیروی انسانی مشکل مجوز استخدامی داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره وضعیت توزیع دارو در سطح استان، یادآور شد: در عمده داروها مشکل خاصی نداریم ولی یک سری نشان‌های تجاری خاص با کمبودهای مواجه هستیم از طرفی در واردات هم چالش‌های داریم.

این مسؤول در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در ارتباط با آخرین وضعیت ساخت بیمارستان سامسونگ در استان، گفت: در شرایط حال حاضر به صورت کلی برنامه‌ای ساخت این بیمارستان لغو شده ولی روی مدل‌های مناسبت‌تری کار می‌کنیم.

موسوی اظهار کرد: تکمیل پروژه بیمارستان رازی در اولویت دانشگاه است و بیمارستان ماهفروجک با پیشرفت 40 درصدی مواجه بوده و برای تکمیل بیمارستان تنکابن با مشکل راه دسترسی مواجه هستیم که برنامه‌ریزی برای رفع این مشکل در پروسه کاری قرار گرفته است.

وی در پایان از برنامه‌ریزی برای تکمیل بیمارستان 250 تختخوابی بهشهر خبر داد و گفت: این بیمارستان در حال تجهیز است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.