با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

افزایش 39 درصدی بازرسی از واحدهای اقامتی مازندران

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران تعداد بازرسی و نظارت از اماکن اقامتی و پذیرایی استان را 3 هزار و 690 مورد عنوان کرد و گفت: از این میزان بازرسی 115 مورد منجر به تذکر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 39 درصد افزایش داشته است.

منتشر شده

در

سیف‌الله فرزانه در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران اظهار کرد: مازندران با همه فراز و نشیب‌ها از سیل و سفر به سیر و سفر برای مسافران و گردشگران نوروزی تبدیل شد و سبب شد مازندران در بین سایر استان‌ها رتبه نخست سفر را دارا باشد.

وی با بیان اینکه استان‌های خراسان رضوی، خوزستان، فارس جزء استان‌هایی بودند که وقوع سیل حادث شد و سیر نزولی در پذیرش مسافر بودند، ادامه داد: استان بوشهر بعد از استان مازندران رتبه دوم را در جذب مسافر به خود اختصاص داده است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران اظهار کرد: از 27 اسفندماه سال گذشته تا روز گذشته هفت میلیون و 441 هزار و 115 نفر شب مسافر در مازندران اقامت داشتند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش چهار درصدی داشته است.

فرزانه تعداد بازرسی و نظارت از اماکن اقامتی و پذیرایی استان را سه هزار و 690 مورد عنوان کرد و افزود: از این میزان بازرسی 115 مورد منجر به تذکر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 39 درصد افزایش داشته است.

وی گفت: باوجود مشکلاتی که سیل اخیر در غرب و شرق استان حادث شد و سبب بسته شدن موزه‌ها و سایت موزه‌ها شد 94 هزار و 715 نفر گردشگر داخلی و 408 گردشگر خارجی از 19 موزه و سایت موزه استان بازدید کردند.

*تور ساری‌گردی تا 10 فروردین‌

مدیر اجرایی تور رایگان ساری‌گردی نیز گفت:تورهای ساری‌گردی از هفتم فروردین‌ماه آغاز و تا 10 فروردین‌ ادامه دارد.

رضا مردانی با بیان اینکه تورهای ساری‌گردی از هفتم فروردین‌ماه آغاز و تا 10 فروردین ادامه دارد، گفت: این تورها همه روزه از ساعت 14 تا 18 در شهرستان ساری انجام می‌شود.

وی به سیل اخیر در مناطق مختلف استان اشاره کرد و افزود: همه ساله تورهای ساری‌گردی از اولین روز انجام می‌شود اما امسال به دلیل سیل، تورهای رایگان ساری‌گردی به دلیل فوت هم‌وطنان از روز هفتم فروردین‌ماه آغاز شد.

مدیر اجرایی تور رایگان ساری‌گردی ادامه داد: مسافران در تورهای ساری‌گردی از جاذبه‌های گردشگری مانند خانه کلبادی، حمام وزیری، پارک جنگلی شهید زارع، مسجد جامع فرح آباد، امامزاد عباس، امام‌زاده یحیی بازدید می‌کنند.

مردانی با بیان اینکه تور ساری‌گردی از ستاد اسکان فرهنگیان در بلوار امام رضا(ع) مدرسه حضرت زینب(س) مستقر است، گفت: مسافرانی که در ایستگاه راهنما میدان امام خمینی(ره) ثبت‌نام می‌کنند به بلوار امام رضا(ع) هدایت می‌شوند و از تورهای ساری‌گردی استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 70 نفر در تورهای ساری‌گردی ثبت‌نام کردند، گفت: شهرداری ساری و سازمان حمل و نقل اتوبوس‌های رایگان را در اختیار این  تور برای مسافران قرار دادند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.