با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

اقدام شجاعانه دولت سیزدهم در آزادسازی حریم ۶۰ متری سواحل

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / استاندار مازندران گفت: در دولت سیزدهم اقداماتی ویژه برای ساماندهی سواحل انجام شد و اقدام شجاعانه رئیس جمهور برای آزادسازی حریم ۶۰ متری سواحل مورد رضایت مردم قرار گرفت.

سیدمحمود حسینی‌پور ظهر امروز در آئین افتتاح طرح ملی منطقه ای ساماندهی سواحل، برگزاری مانوار امداد و نجات ساحلی و بهره برداری از پایگاه امداد و نجات ساحلی در این شهرستان، اظهار کرد: یکی از مهمترین رویدادهای تابستانه مازندران امر توجه به سواحل دریا هم اکنون در حال رصد بوده و برای آن مدیریت جامع تعریف شده است.

وی افزود: بحث ساماندهی سواحل مازندران امری است که مورد توجه ۸۰ میلیون جمعیت کشورمان قرار دارد زیرا در طول سال مردم برای بهره مندی سواحل مازندران به استان مازندران و شمال کشور سفر می کنند و در تابستان بیشتر سفرهای هموطنان به استان مازندران را شاهد هستیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه در طول سال‌های گذشته تلاش همه دولت‌ها برای ایجاد برنامه مدون و ساماندهی سواحل بوده که این مهم جزو ماموریت همه دولت‌ها محسوب می شد، تصریح کرد: در دولت سیزدهم اقدامات ویژه برای ساماندهی سواحل انجام شد و اقدام شجاعانه رئیس جمهور برای آزادسازی حریم ۶۰ متری سواحل مورد رضایت مردم قرار گرفت البته امروزه شاهد هستید که چه میزان از سواحل در اختیار ارگان دولتی و غیردولتی آزاد شد.

وی با اعلام اینکه موضوع دوم در دریا مربوط به ساماندهی سواحل است که از موضوع اول اهمیت بیشتر دارد، خاطرنشان کرد: ساماندهی سواحل در کشورمان ساز و کار خود را دارد و نمی توان آزادی بی حد و حصر دیگر کشورها را در سواحل ایران داشته باشیم.

حسینی‌پور افزود: در آزادسازی سواحل کشورمان نیازمندیم با قواعد و ارزش های اسلامی سواحل را در اختیار مردم بگذاریم و در یک ماه گذشته توافقاتی در وزارت کشور با مجموعه منابع طبیعی انجام شده و مقرر شد تا در سواحل شهرهای مازندران متولی اصلی ساماندهی سواحل شهرداری ها باشند.

وی بیان کرد: شهرداری ها باید بتوانند سرمایه گذاران را برای سامان دادن به سواحل جذب کنند و لازم است همه شهرداری های شهرهای ساحلی طرح ها و برنامه ها را با ایجاد ساختارهای موقتی در سواحل مطرح کنند.

استاندار مازندران با اعلام اینکه نمی‌توانیم سازه‌های دائمی در حریم ۶۰ متری دریا ایجاد کنیم، اظهار کرد: در پس کرانه‌ها به شرط اجاره طولانی مدت که برای سرمایه‌گذاران توجیه اقتصادی داشته باشد می‌توان شرایط را مهیا کرد تا مردم از فضای دریا و ساحل بهره مند شوند.

وی با اعلام اینکه فرمانداران شهرهای ساحلی در این بین نقش نظارت، هدایت و حمایت داشته باشند، گفت: حفظ و صیانت از جان مردم مهمترین وظیفه ما است و باید به این مهم در سواحل بیشتر از هر جا توجه شود.

استاندار مازندران با تأکید بر اینکه دریای مازندران با دیگر دریاهای مناطق جنوبی به دلیل شرایط اقلیمی متفاوت است و هر ساله شاهد از دست دادن جان انسان های زیادی در کشور هستیم، گفت: مردم برای تفریح و گردشگری به شمال کشور و مازندران سفر دارند و نباید عزادار به مقصد بازگردند همچنین این مسئله به هیچ وجه مورد رضایت هیچ یک از مازندرانی‌ها و مسؤولان نیست بلکه نیازمند همت بالای فرادستگاهی است زیرا تنها نمی‌توان یک دستگاه را متولی امر دریا و سواحل قرار داد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.