با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

امام راحل پشت تمام ظالمان استکبار جهانی و غرب را به خاک مالید

منتشر شده

در

آمل نیوز – قربانعلی مسافر / امام جمعه آمل با اعلام اینکه امام امت پشت استکبار جهانی و غرب را به خاک مالید و محبوب خدا و اهل بیت بود، گفت: ایمان، شجاعت و قدرت امام راحل توانست طرح نو در عالم هستی رقم بزند.

حجت الاسلام ابراهیم یعقوبیان در سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و بزرگداشت شهدای قیام پانزدهم خرداد در مصلی این شهرستان اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران عناصر و ابعاد مختلفی دارد و باید در فرصت مناسب به همه ابعاد پرداخته شود.

وی با اشاره به اینکه جامعیت امام راحل در علوم اسلامی بسیار قابل تأمل است، افزود: شجاعت بی بدیل و پیامبر گونه امام انسان را وادار به تفکر در ابعاد مختلف این شخصیت الهی و وارسته می کند.

امام جمعه آمل با بیان اینکه شجاعت و شهامت امام راحل بعد پیامبران و امامان در کمتر کسی پیدا شده بود، تصریح کرد: این ویژگی‌های بارز نشان از اراده محکم و فولادین امام دارد.

وی با بیان اینکه بیداری عمیق، دشمن شناسی و تنفر از ظلم و ظالمان باعث شد تا انقلاب اسلامی در دنیا ماندگار شده و برای کشورهای آزادیخواه و خسته از ظلم ظالمان به یک الگوی تمار عیار تبدیل شود، یادآور شد: دلنشین بودن سیمای امام، ظاهر وارسته و شور و شوقی که امام امت نسبت به مناجات، سحر و فرصت سحر داشت از دیگر ویژگی‌های بارز امام راحل بود هرچند این شخصیت برجسته را از هر بعد می توان بررسی دقیق و علمی کرد.

یعقوبیان با بیان اینکه حاج آقا مصطفی فرزند برجسته امام راحل نیز صاحب تألیفات و آثار بزرگ است و از یاران صدیق امام در روزهای سخت انقلاب اسلامی بود، متذکر شد: این مهم نشان از آن دارد که امام راحل در فضای خانه نیز بسیار همیت و اهمیت قایل بودند و در تربیت فرزندان بسیار موفق ظاهر شدند.

وی گفت: امام راحل کتاب ها و آثار بی‌نظیر دارد که اوج فکر و اندیشه را می‌توان در آن مشاهده کرد.

امام جمعه آمل ادامه داد: امام راحل آمریکا و استکبار را عامل همه بدبختی‌ها و گرفتاری‌های کشورمان می‌دانست، زندگی ساده و بسیار بی‌آلایشی داشت و حتی بسیاری از عالمای اهل سنت هم دست به توصیف و زوایای برجسته امام راحل زدند.

وی با اعلام اینکه امام امت پشت استکبار را به خاک مالید و محبوب خدا و اهل بیت بود، افزود: این خط امروز با یک محبوب دیگر خدا و اهل بیت ادامه دارد و رهبر معظم انقلاب کشتی انقلاب را در طوفان های پرتلاطم به درستی هدایت می کند.

یعقوبیان با بیان اینکه ایمان، شجاعت و قدرت امام راحل توانست طرح نو در عالم هستی رقم زد و چنان کار عظیمی انجام شود که مسلمانان به دین خود افتخار کند و به مسلمانی ببالند، گفت: امام راحل در نگاه شخصیت های مبارز دنیا جلوه ویژه داشت و وجود امام همانند اسرافیل عصر و زمان ما بود که در صور دمیده و در زمانی طلوع کرد که انسان های مرده را حیات بخشید.

وی یکی از نمونه های بارز تربیت یافتگان مکتب خمینی را سردار دلها حاج قاسم سلیمانی دانست و یادآور شد: این فرمانده مبارز و جهادی از دست پروده های امام امت بود.

وی متذکر شد: در گذشته ما ملتی بودیم که خواستند ما را از تاریخ مان جدا کنند و تمام تلاش جهان استکباری و غربی این بود که ایران را همانند کشور ترکیه و دیگر کشورها از تاریخ شان جدایی بدهند ولی امام راحل ما را به تاریخ مان بازگشت داد.

یعقوبیان با اشاره به بیانات امام راحل که می فرمودند غرب چه ندارد که آن نداشته اصلی شان خدا است، گفت: وقتی انسان خدا را ندارد هیچ چیز ندارد پس باید در هر لحظه زندگی مان سعی و تلاش کنیم که خدا را داشته باشیم.

عکس و خبر: قربانعلی مسافر

 

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.