با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

امضای موافقت‌نامه طرح ملی فناوری نوآوری تولید سوخت از پسماند شهری آمل

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / فرماندار ویژه شهرستان آمل گفت: موافقت‌نامه طرح ملی فناوری نوآوری تولید سوخت مایع سبک از پسماند شهری آمل در دفتر معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری در تهران امضا شد.

سید عباس حسینی اظهار کرد: موافقت‌نامه طرح ملی فناوری نوآوری تولید سوخت مایع سبک شامل بنزین، گازوئیل و نفت یورو چهار از پسماند شهری آمل با روش کراکینگ کاتالیستی در دفتر معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری در تهران امضا شد.

وی با اعلام امضای این موافقت‌نامه در معاونت نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری در تهران، افزود: در این موافقت‌نامه علیخانی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران به نمایندگی از استاندار مازندران به عنوان بهره‌بردار، بهشتی معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری به عنوان کارفرما، با شرکت تعاونی دانش‌بنیان درینه سیاه آریا به عنوان مجری طرح حضور داشتند.

معاون استاندار مازندران با اشاره به اینکه براساس تفاهم نامه شرکت مجری موظف است ابتدا در طی یک سال، ۲۴ تن سوخت مایع از ۴۰ تن زباله ریجکتی در دو شیفت کاری در روز را به صورت پایلوت استحصال کند، تصریح کرد: شرکت مجری در مدت یک سال مقدمات لازم برای اجرای پروژه ۵۰۰ تن در روز را فراهم می‌کند.

حسینی خاطرنشان کرد: تولید سوخت از پسماند برای نخستین بار در کشور در آمل اجرایی می‌شود البته رفع مشکل زباله آمل از دغدغه‌های مدیریت استان و استاندار مازندران بوده و با پیگیری‎های استاندار، اعتبار فاینانس به پروژه پسماند آمل تعلق گرفت تا اعتبار مورد نیاز طرح به صورت استانی و ملی تهیه شده است.

فرماندار ویژه آمل با تأکید بر اینکه زمین مورد نیاز برای طرح با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر آمل تهیه و در اختیار مجری طرح قرار گرفت، گفت: امیدواریم هرچه زودتر شاهد برطرف شدن معضل زباله در این شهرستان باشیم.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.