با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

امنیت و اقتدار کشورمان را مدیون خون شهدا هستیم/ مسؤولان خود را خادم مردم بدانند

کارشناس مسائل دینی و مذهبی با بیان اینکه امروزه امنیت، اقتدار، ابهت، استقامت و صلابت ایران اسلامی را مدیون خون شهدا و رشادت آنها هستیم، گفت: در این مملکت مسؤولان برای رفاه مردم تلاش و کار شبانه‌روزی داشته باشند و خود را خادم مردم بدانند.

منتشر شده

در


حجت‌الاسلام علی رنجبر در مراسم سی و سومین سالگرد شهید مهدی مهدی‌پور در مسجد امام محمد باقر(ع) روستای کنسپاء بخش چمستان، اظهار کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا یادآوری و مرور درس ایستادگی، مقاومت، دینداری، استقامت، مبارزه مقابل ظلم و زور، ایثار، گذشت، فداکاری و پایداری برای ما است.


وی با بیان اینکه باید همیشه در مملکت اسلامی ادامه‌دهنده راه شهدا باشیم، افزود: شهدای ایران اسلامی درس‌آموخته مکتب اهل بیت و معصومین بودند و دشمن‌ستیزی، استقامت و بزرگی را از شهدای کربلا و امام حسین(ع) آموختند.


خطیب مناسبت‌های دینی و مذهبی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) احیاگر دین جدش در زمانی بود که ظلم و ستم جامعه را فراگیر شد، تصریح کرد: امام حسین(ع) و یاران باوفایش درس بسیار عظیم به تاریخ دادند و کار بزرگ‌شان در تمام عصرها و نسل‌ها زنده و جاوید است.


رنجبر با اعلام اینکه امام راحل(ع) مشعل‌دار حق و حقیقت در ایران اسلامی بوده و در روزهای نخست انقلاب این فرد بزرگ و عالم وارسته سربازان خود را کسانی اعلام کرد که آن زمان در گهواره‌ها بودند، یادآور شد: شهدا برای همیشه شمع محفل بشریت هستند و با سوختن خود دست به روشنگری جامعه می‌زنند.


وی با اشاره به اینکه قدم در مسیر شهدا پر از معرفت و شناخت است و هر کس با معرفت بوده می‌تواند به قله‌های عروج ملکوتی صعود کند، خاطرنشان کرد: هر فردی توان پیمودن این راه و مسیر بزرگ را ندارد هر چند افراد زیادی را سراغ داریم که وارد مسیر شدند و نتوانستند ادامه مسیر بدهند.


رنجبر با تأکید بر اینکه قدرت و توان این روزهای ایران اسلامی با گذشته قابل مقایسه نیست، در جنگ تحمیلی بیشتر رزمندگان از سن حدود 18 سال تا 30 سال بودند و با اطاعت‌پذیری و ولایت‌پذیری خود توانستند دست به پیروزی شگرف بزنند.


این کارشناس مسائل دینی و مذهبی، با بیان خاطرات متعدد از شهدا در جبهه‌های جنگ تحمیلی، افزود: والدین و مادران شهدا وارثان اصلی نظام جمهوری اسلامی هستند که با تربیت اسلامی و انقلابی فرزندان خود توانستند سعادت دنیوی و اخروی را رقم بزنند.


رنجبر با اشاره به اینکه وحدت کلمه، توکل بر خداوند و یک‎دل بودن مردم با ولایت فقیه از رموز پیروزی انقلاب اسلامی بود، یادآور شد: شعار امام حسین(ع) و یارانش مقابل یزید و یزیدیان این بود که نه افراد ظلم کنند و نه زیر بار ظلم بروند.


وی بیان کرد: خانواده شهدا و ایثارگران از اقشار مرفه و بی‌درد جامعه نبودند بلکه از اقشار متوسط و پایین بوده که در اوج دینداری، معنویت و بزرگی قرار داشتند.


رنجبر گفت: امروزه امنیت، اقتدار، ابهت، استقامت و صلابت ایران اسلامی را مدیون خون شهدا و رشادت آنها هستیم هرچند انتظار می‌رود در این مملکت مسؤولان برای رفاه مردم تلاش و کار شبانه‌روزی داشته باشند و خود را خادم مردم بدانند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.