با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

انتخاب ائمه جمعه از علمای فاضل بومی هر منطقه/ نمازجمعه مردمی‌ترین نماد نظام اسلامی

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / مشاور عالی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با اعلام اینکه نمازجمعه جزو مردمی‌ترین نمادها در نظام است، گفت: سیاست این شورا انتخاب ائمه جمعه از بین علمای فاضل و دانشمند بومی همان منطقه است.

حمید مشهدی آقایی شامگاه جمعه در نشست با مردم و مسؤولان این شهرستان اظهار کرد: دیار طبرستان و مازندران از مناطق مهم و استراتژیک از گذشته تاکنون بودند و مازندران پایتخت تشییع است.

وی افزود: نخستین جایی که حکومت شیعی در ان حاکم شد استان مازندران و شهر آمل بود که در آن  زمان مردم و امامزادگان نقش زیادی را از قرن دوم هجری تا 6 بهمن سال 1360ایفا کردند.

مشاور عالی و راهبردی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور بیان کرد: مردم آمل در حماسه اسلامی  سال 1360 در برابر گروهک‌ها و تروریست‌ها ایستادگی کردند و بساط آنها را برچیدند.

وی با اعلام اینکه آمل شهر هزارسنگری است که سنگر آن برای همه کشور ایران است، گفت: امام راحل با قدردانی و تشکر از مردم آمل در حماسه 6 بهمن، با قراردادن نام آمل در وصیتنامه سیاسی الهی، مدال افتخار بر گردن مردان و زنان این دیار آویخت.
مشهدی آقایی با اشاره به اینکه مردم آمل با علم، فقاهات، حکمت، فلسفه و دانش از گذشته آشنا بودند، افزود: آمل دیار دانشمندان و عالمان در طول قرون متوالی بوده و افتخار پرورش بزرگان زیادی را در دامن خود دارد.

وی بیان کرد: در زمان معاصر نیز تربیت دو علامه وارسته و برجسته جهان اسلام علامه ذوالفنون و عالم دهر آیت‌الله حسن حسن‌زاده آملی و مفسر کبیر قرآن آیت‌الله عبدالله جوادی آملی که هر دو مظهر علم و فقاهت در جهان اسلام هستند، مانند خورشید از این دیار می‌درخشند که این مسیر با فضلا و علمای جوان از این دیار ادامه خواهد یافت.

مشاور عالی و راهبردی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور بیان کرد: از افتخارات شهرستان آمل این است که اولین نماز جمعه در این دیار توسط امام جمعه آیت‌الله حسن‌زاده آملی اقامه شد.

وی با بیان اینکه عالمان و بزرگان دین همیشه منشأ خدمات و آثار هستند، گفت: سیاست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در مسیر انتخاب ائمه جمعه این است که انتخاب از بین نیروهای توانمند و عالم بومی هر منطقه شکل گیرد، علمای بومی فاضل و دانشمندی که مدارج علمی را در طراز بالا و مطلوب طی کرده باشند در اولویت بوده و ورود نیروهای تازه نفس، باز کردن راه خدمت برای نیروهایی است که خدمات بهتر انجام می‎دهند.

مشهدی آقایی با بیان اینکه بررسی‌های مختلف و تحقیقات فراوان در راه انتخاب امام جمعه در هر شهر انجام می‌شود، گفت: در دیدار ماه گذشته روحانیون و ائمه جمعه با رهبر انقلاب اسلامی، معظم‌له در عصاره و خلاصه بیانات به مردم پرداختند و همیشه حرف از مردم به میان می‌آوردند.

وی ادامه داد: نماز جمعه بعد 43 سال جزو اولین نمادهای مردمی بود که تأسیس شد، با مردم باقی مانده و با مردم ادامه می‌یابد.

مشاور عالی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اعلام اینکه یکی از ابعاد استثنایی بودن نماز جمعه این است که با وجود مردم معنا پیدا می‎کند، گفت: نمازهای یومیه را افراد می‌توانند در منزل به صورت فردی اقامه کنند ولی آن نمازی که باید با جمعیت برپا شود و مظهر همگرایی مردم باشد نماز جمعه است.

وی با بیان اینکه نماز جمعه نماد شکوه و عظمت اسلام بوده که متجلی در حضور مردم است، بیان کرد: قوام نماز جمعه با مردم است هرچند آیت‌الله جوادی آملی در سخنان خود اشاره کردند همانطور که عمود و ستون دین نماز است پس مردم امام دین هستند و نماز جمعه تجلی این دو است.

مشهدی آقایی با اعلام اینکه ستاد نمازجمعه جزو مردمی‌ترین نمادها در نظام جمهوری اسلامی است، گفت: رهبر انقلابفرمودند که نماز جمعه یکی از معجزات انقلاب که توسط امام راحل تأسیس شد پس ما وظیفه داریم نماز جمعه با شکوه‌تر از همیشه برگزار شود زیرا یکی از جلوه‌های کامل انقلاب اسلامی است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.