با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

انتخاب ۲۴ بازیکن تیم ملی بسکتبال جوانان بعد از اردوی آمل

سرپرست تیم‌های ملی فدراسیون بسکتبال گفت: با گردهم آوردن اعضای تیم ملی از شهرهای مختلف کشور در پایان اردوی آمل ۲۴ بازیکن تیم ملی جوانان برای اردو نهایی اعزام می‌شوند.

منتشر شده

در

نخستین دوره اردوی آماده‌سازی تیم ملی جوانان ۲۰۲۴ از عصر امروز به میزبانی آکادمی باشگاه کاله مازندران در این شهرستان آغاز شد.

رامین طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال جمهوری اسلامی، مسعود قاسمی مدیرتیم‌های ملی بسکتبال و بهمن سلیمانی مدیرعامل باشگاه ورزشی کاله از نزدیک بر روند ملی‌پوشان نظارت داشتند و تمرینات نوجوانان بسکتبالیست را زیرنظر گرفتند.

رئیس فدراسیون بسکتبال جمهوری اسلامی در این دیدار با ملی‌پوشان، اظهار کرد: نوجوانان و جوانان آینده‌سازان کشورمان هستند و باید بیشتر از گذشته به رشد و ترقی نسل جوان در زمینه ورزش و دیگر عرصه‌ها توجه شود.

رامین طباطبایی با اشاره به اینکه تیم ملی جوانان ۲۰۲۴ می‌توانند آینده بسکتبال کشور را برای چندین سال تضمین کنند، افزود: با حمایت بخش خصوصی و تلاش کادر فنی توانمند تمام فعالیت نوجوانان تحت نظارت و ارزیابی قرار دارد و با تمرینات مستمر و منسجم شرایط لازم برای رشد و پیشرفت روزافزون فراهم است.

وی با اعلام اینکه رده نوجوانان و جوانان از لحاظ فیزیکی و توانایی فیزیکی در حال تغییر است، تصریح کرد: هر بازیکنی که در تمرینات و اردوها خود را بهتر از دیگران نشان داد می‌تواند در بین نفرات نهایی جای گیرد.

رئیس فدراسیون بسکتبال جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه امروزه رشته ورزشی بسکتبال یک بیزینس و شغل لحاظ می‌شود و درآمدزایی خوبی دارد، اظهار کرد: با هدف پشتوانه‌سازی تیم ملی جوانان جهت شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ و مسابقات جهانی تمرینات شما آغاز شده و زمان بسیار خوبی برای نمایش توانمندی‌های خود دارید.

این مسؤول با اشاره به اینکه در ورزش رعایت اخلاق، ادب، منش پهلوانی، تواضع، فروتنی و احترام به بزرگان در اولویت قرار دارد، متذکر شد: باید در شرایط روحی و روانی مناسب پویایی و تحرک را سرلوحه قرار دهید و گوش به صحبت‌های کادر فنی باشید.

سرپرست تیم‌های ملی فدراسیون بسکتبال نیز در حاشیه بازدید از اردوی تیم ملی ۲۰۲۴، با معرفی اعضای کادر فنی، بیان کرد: اردوی تیم ملی به میزبانی شهرستان آمل زیر نظر بهرام رمضان به عنوان سرمربی، داریوش شجاع و حمید خلیلی به عنوان مربی و ناشر رضایی به عنوان مربی بدنساز آغاز شده است و با گردهم آوردن اعضای تیم ملی از شهرهای مختلف کشور در پایان ۲۴ بازیکن برای اردو نهایی اعزام می‌شوند.

مسعود قاسمی افزود: بسکتبال رشته نوین است که با توجه به پیشرفت علم و دانش، به روزرسانی شده و از ورزش‌های مهم در دنیا تلقی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کادر فنی توانمند اردوهای تیم ملی بسکتبال ۲۰۲۴ را عهده‌دار هستند، بیان کرد: ملی‌پوشان پس از آنالیز و گزینش حدود ۵۰۰ بسکتبالیست انتخاب شدند.

مدیرعامل مجموعه ورزشی کاله مازندران در این بازدید از تمرینات ملی‌پوشان، اظهار کرد: بسکتبال یکی از ورزش‌های زیبا و مفرح است که علاقه زیادی به آن دارم و همیشه حامی رشد و پیشرفت نسل جوان و نوجوان بودم.

بهمن سلیمانی افزود: امیدواریم در این اردوها میزبان شایسته‌ای برای ورزشکاران باشیم هرچند در این مدت زمان به درس زبان خارجه ملی‌پوشان توجه ویژه می‌شود و علاوه بر آن به درس ریاضی برای استفاده برای ملی‌پوشان در آینده توجه خواهد شد.

به گزارش فارس، در این دوره از اردوی آماده‌سازی تیم ملی بسکتبال جوانان 2024 اسامی: احمدرضا توحیدی‌فرد، محمد سجاد یزدان‌پناه از استان گلستان، فرزان ابراهیم‌زاده، پدرام فلاح، امیر مهدی لشگری، محمد امین قراپازوکی و رادین علیزاده از استان مازندران، سید مصطفی حسینی از گیلان و مجید اعلایی، محمد حیران، پرهام باقرزاده و پارسا وفایی از خراسان رضوی ۱۲ بازیکن منتخب استان‌های شمالی و شمال شرق کشور هستند که از سوی کادر فنی تیم ملی به این اردوی شهرستان آمل دعوت شدند./ خبر از قربانعلی مسافر

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.