با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

اهدای اعضای جوان آملی به ۱۰ بیمار زندگی بخشید

اهدای ۱۶ عضو از بدن و نسوج جوان مرگ مغزی شده آملی، به ۱۰ بیمار زندگی دوباره بخشید.

منتشر شده

در

اهدای 16 عضو از بدن و نسوج جوان دچار مرگ مغزی آملی به 10 بیمار نیازمند جان تازه بخشید.

مرحوم «حاج جواد مسلمی» اهل روستای کهن‌دان شهرستان آمل و متولد سال 1356 دارای مدرک کارشناس علوم اجتماعی مددکاری شهرداری تهران است که به دلیل تصادف روز 16 فروردین امسال در بزرگراه شهید بابایی تهران دچار مرگ مغزی شده و پس از بستری شدن در بیمارستان بعثت، تلاش پزشکان و پرستاران منجر به حاصل نشد.

پس از اعلام مرگ مغزی، بنا بر وصیت آن مرحوم و رضایت خانواده حدود 16 عضو از اعضای مهم، بافت و نسوج بدن شامل کلیه، کبد، قلب، ریه‌ها، روده به 10 بیمار اهدا شد.

مدیر شبکه بهداشت درمان شهرستان آمل در دیدار با خانواده این اهداکننده عضو، با اعلام اینکه درب ایثار و گذشت همیشه باز است و انسان حتی می‌تواند با مرگ به دیگران جان دوباره دهد، اظهار کرد: ابعاد دینی، اعتقادی و ارزشی اهدای عضو بسیار گسترده و پسندیده است.

فرامرز اکبری با اعلام اینکه انسان‌ها در زندگی از ابعاد مختلف می‌توانند برای دیگران منشاء خیر و برکت باشند، تصریح کرد: نخستین اهدای عضو شهرستان آمل در سال جدید توسط مرحوم جواد مسلمی انجام گرفت.

وی با اشاره به اهدای عضو 14 بیمار مرگ مغزی اهل مازندران طی سال گذشته در مازندران، گفت: با اهدای عضو افراد مرگ مغزی خانواده‌ها و بیماران زیادی از نگرانی شبانه‌روزی در می‌آیند و برای درمان و حیات دوباره امیدوار می‌شوند./ خبر از قربانعلی مسافر

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.