با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

اهدای خون 33 هزار مازندرانی در بهار 98

مدیرکل انتقال خون مازندران با بیان اینکه از میان اهداکنندگان خون 70 درصد، اهداکننده مستمر خون بودند که دست‌کم در سال دوبار خون اهدا می‌کنند، گفت: در سه ماهه نخست سال ۹۸ حدود 33 هزار نفر موفق شدند خون خود را اهدا کنند.

منتشر شده

در

اسماعیل پوریانی اظهار کرد: در سه ماهه نخست سال ۹۸،  43 هزار و 225 نفر در مراکز انتقال خون استان پذیرش شدند که از این میزان حدود 33 هزار نفر موفق شدند خون خود را اهدا کنند.

وی افزود: از ابتدای فروردین تا پایان خرداد ماه  بیش از 43 هزارو 200 داوطلب  اهدای خون در مازندران به مراکز ثابت و سیار انتقال خون مراجعه کردند که از این  میزان حدود 33 هزار نفر موفق شدند خون خود را اهدا کنند.

مدیرکل انتقال خون مازندران  بیان کرد: از مجموع خونگیری 22 هزارو 943 نفر  اهداکننده مستمر، 9 هزارو381 نفر اهداکننده باسابقه و 632 نفر نیز برای اولین بار خون اهدا کردند.

پوریانی از اهدای خون 841 زن در طی این مدت خبر داد و تصریح کرد: در مازندران  کمتراز  سه درصد اهداکنندگان را بانوان تشکیل می‌دهند؛ درحالی که بانوان به دلیل گرایش کمتر به رفتارهای پر خطر یکی از سالم‌ترین منابع خونی را دارند و می‌توانند با مشارکت بیشتر در اهدای خون، فعالیت‌های انسان‌دوستانه و خداپسندانه را در جامعه ترویج دهند.

وی  با بیان اینکه از میان اهداکنندگان خون 70 درصد، اهداکننده مستمر خون بودند که دست‌کم در سال دوبار خون اهدا می‌کنند، اظهار کرد: بیشترین میزان اهدای خون مربوط به شهرهای ساری، بابل و آمل بوده است.

مدیرکل انتقال خون مازندران یادآور شد: همچنین مراکز اهدای خون بهشهر و قائم‌شهر نیز  در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از رشد بسیار خوبی در میزان اهدای خون  برخوردار بودند.

پوریانی با اشاره به آمار بالای بیماران تالاسمی و خاص در استان، وجود بیش از 6 مرکز جراحی قلب باز، گردشگر پذیری، حوادث و تصادفات جاده‌ای، خاطرنشان کرد: همه این عوامل سبب شد تا استان مازندران به‌عنوان یکی از استان‌های پُرمصرف خون و فرآورده‌های خون در کشور باشد.

وی با قدردانی از همراهی مردم در اهدای خون از هم‌استانی‌ها، از مردم خواست: همواره در تامین خون و فرآورده‌های خون بیماران  همراه انتقال خون باشند و با اهدای خون ، پلاکت و پلاسما  زندگی را به همنوعان خود نیز اهدا کنند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.