با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

اهدای سکه طلا به مدال‌آوران المپیکی در حد قول ماند/ لزوم توجه به اشتغال و مسائل رفاهی ورزشکاران

مربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی گفت: اهدای سکه طلا به مدال‌آوران المپیکی در حد قول ماند و لازم است مسؤولان توجه جدی به اشتغال و مسائل رفاهی ورزشکاران داشته باشند.

منتشر شده

در

حسن حسین‌زاده در حاشیه دیدار صمیمانه استاندار مازندران، مسؤولان استانی و شهری با خانواده محمدهادی ساروی مرد طلایی وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی فرنگی مسابقات جهانی نروژ، اظهار کرد: ورزش کشتی در کشورمان مظلوم است و با توجه به مدال‌آوری فراوان نیاز است به آن توجه خاص و ویژه شود.

وی با اشاره به اینکه از ۱۰ سالگی به عنوان مربی با محمدهادی ساروی کشتی‌گیر وزن ۳۰ کیلوگرم آن ایام، روزهای بسیار سخت و طاقت‌فرسا را تجربه کردم، افزود: این ورزشکار تحمل و صبر مثال‌زدنی داشته و دارد و در رده‌ها و میادین مختلف بسیار حق او را چه بر روی تشک و چه خارج آن ضایع کردند.

مربی سازنده ورزش کشتی کشور، تصریح کرد: یک مربی باید سال‌های سال تلاش کند تا دست به تربیت یک ورزشکار مدال‌آور بزند، روزهای سختی را سراغ دارم که آرزوی‌مان در کشتی مازندران کسب یک مدال برنز در میادین بین‌المللی بود ولی به روزگاری رسیدیم که در المپیک و میادین جهانی کشتی مدال طلا، نقره و برنز زیادی را افتخارآ،رینان ما کسب کردند.

حسین‌زاده با اعلام اینکه ساروی کشتی‌گیری بود که از نوجوانان حقش ضایع شد، یادآور شد: به خاطر شاگردان کشتی‌گیر با افراد مدعی زیادی مبارزه کردیم و تنها دلخوشی ما مدال‌آوری ورزشکاران بود.

وی با اعلام اینکه کشتی فرنگی بسیار سخت‌تر از آزاد است، گفت: پس از پایان مسابقات کشتی المپیک تاکنون ۵۰ روز گذشته است و آماده‌سازی کشتی‌گیران بسیار سخت و سنگین است.

مربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی با اعلام اینکه حفظ مدال و مدال‌آوری مجدد خیلی سخت است، افزود: همیشه این مهم را به مدال‌آوران گوشزد می‌کنیم و باید در میادین آینده جهانی و بین‌المللی شاهد درخشش دوباره پهلوانان باشیم.

این مربی، با اعلام اینکه حق ساروی در رده نوجوانان و جوانان ضایع شد و با ورود به تیم ملی دوباره این قهرمان را به تیم ملی آوردم، یادآور شد: ساروی تاکنون بیش از ۲۰ مدال رنگارنگ جهانی، المپیک و آسیایی گرفته ولی برای قدردانی ۲۰ عدد سکه طلا نگرفته است.

حسین‌زاده با اشاره به سختی‌های فراوان و استرس بیشمار خانواده ورزشکاران، گفت: قول اهدای مدال به ورزشکاران مدال‌آور فقط در حد قول ماند و مدال‌آوران چیزی از سکه ندیدند، نباید از کشتی‌گیران فقط کسب مدال المپیک و جهانی بخواهیم و بعد از عکس‌های یادگاری در مراسم استقبال، مدال‌آوران با خانواده و مربیان تنها بمانند.

وی از استاندار مازندران درخواست کرد تا برای مسائل رفاهی، اشتغال و آینده ورزشکاران گامی برداشته شده و تصمیمات نهایی اتخاذ شود. / خبر از قربانعلی مسافر

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.