با ما همراه باشید

تکنولوژی

اولین جراح قلب باز مازندران، مدال فداکاری دریافت کرد

منتشر شده

در

انجمن جراحان قلب و عروق و قفسه سینه بریج اروپا- آسیایی به دکتر شروین ضیابخش طبری اولین جراح قلب باز مازندران مدال فداکاری اهداء و به این پزشک مازندرانی لقب ” استاد برجسته و مرد خردمند بی نظیر” داده است.

انجمن جراحان قلب و عروق و قفسه سینه بریج اروپا- آسیایی در کنگره جراحی قلب رومانی که در شهر “یاش” کشور رومانی برگزار شده است، این جایزه و لوح سپاس را به پاس یک عمر فعالیت حرفه ای که بر مهارت، تلاش بی وقفه و نوآوریهای موثر در جراحی قلب استوار است، را به دکتر ضیابخش طبری فوق تخصص جراحی قلب و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران تقدیم کرده است.

در این لوح سپاس که از سوی رییس انجمن اهداء شده است، همچنین آمده است که “کار شما مرزهای علم را جابه جا کرد و جان های بسیاری را نجات داد. تاثیر آن واقعی و عمیق است با مهارت، عشق به نوآوری و شفقت های تان، شما چشم اندازهای جدیدی در اتاق عمل خلق کرده اید. آینده جراحی قلب نشان از ردپای شما خواهد داشت. شما یک رهبر، معلم و الهام بخش هستید. نفوذ شما برای سال ها در این حوزه احساس خواهد شد. ”

اولین جراح قلب باز مازندران، مدال فداکاری دریافت کرد

دکتر ضیابخش طبری در این کنگره که در ۱۸ اکتبر ۲۰۲۴ در شهر یاش برگزار شد درباره ” اثرات آنژیوپلاستیهای قلبی برروی نتایج جراحی بایپس کرونر در آینده” سخنرانی کرد.

ضیابخش طبری اولین جراح قلب باز مازندران و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، در سال ۱۳۴۵ از پدر و مادری فرهنگی در شهرستان بابل متولد و تمام تحصیلات از دوران ابتدایی را در تهران گذراند.

این پزشک حاذق در سال ۱۳۸۳ مجهزترین بخش جراحی قلب را در بیمارستان شفای ساری راه اندازی و اولین جراحی قلب رو در استان مازندران را انجام داد.

پس از آن حدود هشت هزار جراحی قلب باز موفق در سه بیمارستانی که پشت سر هم در شفا، مرکز قلب مازندران و نهایت در بیمارستان نیمه شعبان راه اندازی کرده است، انجام شد.

این فوق تخصص حدود ۵۰ مقاله تحقیقاتی انجام داد که در حدود ۳۰ کنگره بین المللی در کشورهای مختلف دنیا به دعوت رییس انجمن سخنرانی کرده است و در طی تحقیقات فرمول محلولی رو تهیه کرده است که برای نگهداری و بهبود دوام وریدهای پا که مورد استفاده در بایپس کرونر در جراحی قلب باز نتیجه خوبی داشته، بدست آورده است که در کنگره جهانی EACTS معرفی و مورد بحث و تایید قرار گرفت که محلول «کربس بعلاوه وراپامیل» بود و نتیجه ی ۲ سال تحقیقاتش و گروه تحقیقاتی همکارش بوده است.

دکتر شروین ضیابخش طبری عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سال ۱۳۹۵ به مقام استادی (پروفسوری) جراحی قلب ارتقا یافته است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *