با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

ایجاد دانشگاه علوم پزشکی آمل مشروط به مهیا شدن تمام زیرساخت‌ها

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر/ معاون وزیر بهداشت ایجاد دانشگاه علوم پزشکی آمل را مشروط به مهیا شدن تمام زیرساخت‌ها دانست.

حسنعلی غفاری در حاشیه سفر به آمل در پاسخ به سؤوالی مبنی بر تلاش مسؤولان شهرستان آمل برای ایجاد دانشگاه علوم پزشکی، گفت: در جلسه روز گذشته این موضوع مطرح شد، مقرر شده مسؤولان شهرستان آمل براساس نامه‌ای به رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران درخواست خود را اعلام کنند و دانشگاه علوم پزشکی استان نامه‌ای را به وزارت بهداشت و درمان ارسال کند تا مراحل اداری انجام شود.

غفاری ادامه داد: ایجاد یا توسعه دانشگاه یا دانشکده علوم پزشکی براساس قوانین خاص است و باید قوانین و مقررات در این زمینه کاملا رعایت شود، اگر زیرساخت‌های لازم مهیا بود وزارت بهداشت و درمان مخالفتی با ایجاد دانشگاه یا دانشکده ندارد.

وی گفت: زیرساخت‌هایی شامل نرم‌افزاری، سخت‌افزاری، اعضای هیأت علمی، مکان مورد نظر و تجهیزات مناسب باید آماده باشد و زمان ایجاد دانشگاه یا دانشکده بستگی به تهیه زیرساخت‌ها دارد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت و درمان با اشاره به بررسی گروه‌های ویژه برای بازدید و بازرسی از سوی وزارت بهداشت، گفت: باید همه موارد برای ایجاد دانشگاه یا دانشکده به درستی سنجیده شود، معتقدیم اگر زیرساخت‌های لازم برای ایجاد دانشگاه علوم پزشکی مهیا باشد با بررسی شورای گسترش توانمندی‌ها در نظر گرفته شده و وزارت بهداشت و درمان موافقت خود را اعلام می‌کند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.