با ما همراه باشید

تکنولوژی

ایجاد و راه‌اندازی 10 هزار تخت جدید بیمارستانی در کشور

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / معاون آموزشی وزارت بهداشت از راه‌اندازی و ایجاد 10 هزار تخت جدید بیمارستانی در بیمارستان های سراسر کشور خبر داد.

ابوالفضل باقری فرد شامگاه شنبه در حاشیه افتتاح بخش دیالیز بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی آمل در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تعداد ۱۰ هزار تخت جدید در بیمارستان های سراسر کشور در حال تجهیز و راه اندازی است که این مهم از سوی وزارت بهداشت و درمان در مناطق مختلف اجرا می شود.

وی افزود: در مدت زمان ۱۸ ماه باید این تخت ها برای افزایش تخت های بیمارستانی شامل بستری آی سی یو، سی سی یو و ان آی سی یو از سوی معاونت درمان براساس برنامه های توسعه ای برای تمام کشور لحاظ شود تا شاهد ارائه خدمات ایجاد تخت در بخش های دولتی و خصوصی باشیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام اینکه هم اکنون طرح‌های توسعه درمانی مناسب در سراسر کشور در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: خیران نیک اندیش همیشه حمایت های فراوان به حوزه درمان و سلامت کشور دارند و نیک اندیشی آنها در حوزه توجه به بیماران خاص ویژه است.

باقری فرد یادآور شد: ایجاد 20 تخت دیالیز جدید در بیمارستان شمال آمل با حمایت و نگاه خیر نیک اندیشانه باعث ایجاد گام مهم در راستای حمایت بیماران دیالیزی با تعرفه دولتی است.

وی بیان کرد: با توجه به تعداد زیاد بیماران دیالیزی باید از آنها حمایت شود هرچند دو بیمارستان دولتی در این شهر نمی توانند امر دیالیز بیماران آمل و حومه را پوشش دهند بنابراین این مرکز خصوصی با ارائه تعرقه دولتی دیالیز می تواند خدمات زیادی به شهروندان ارائه دهد.

مسئله پسماند آمل باید با تصمیمات ویژه سران سه قوه حل شود

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی در این آئین افتتاح اظهار کرد: برای ارتقای حوزه درمان و سلامت شهرستان آمل گام های بزرگی برداشته شد و هم اکنون همه بیمارستان های دولتی و خصوصی مجهز به دستگاه سی تی اسکن هستند.

رضا حاجی پور با اشاره به نگاه ویژه خیران به حوزه سلامت، افزود: بخش دیالیز بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی شمال آمل با حمایت ویژه خیر نیک اندیش حاج حبیب اردشیر انجام شده و تمام خدمات دیالیز برای بیماران نیز با تعرفه دولتی خواهد بود.

وی با بیان اینکه خیران همیشه در حوزه های مختلف در میدان هستند و این بار به کمک حوزه بهداشت و درمان آمدند، یادآور شد: کشورمان در شرایط سخت اقتصادی و بحرانی ترین تحریم ها قرار دارد و باید برای رفع مشکلات مردم چاره اندیشی شود.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه حل مسئله پسماند در آمل باید با تصمیمات ویژه سران سه قوه مجریه، مقننه و مجربه و ورود آنها حل شود، بیان کرد: مشکل پسماند آمل از حوزه شهری، استانی و استاندار خارج است.

وی با اشاره به اینکه خدمات آمل به مردم ملی است ولی بودجه شهرستانی به آن اختصاص داده می شود، یادآور شد: مازندران سه و نیم میلیون نفر جمعیت دارد ولی در پایان هفته و تعطیلات بیش از ۷ میلیون نفر معادل جمعیت سه استان به مازندران سرازیر می شوند و در تعطیلات عید نوروز هم حدود ۲۰ میلیون نفر را در این استان خدمات دهیم پس لازم است نگاه بودجه ای ملی به مازندران شود.

حاجی پور با اعلام اینکه اقتصادمان در مازندران کشاورزی است و به جای توجه به بخش کشاورزی وزیر جهاد کشاورزی خود از حامیان وارد کنندگان برنج محسوب می شود، گفت: ما نمایندگان مجلس همیشه در کنار مردم و حامی آنها هستیم.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.