با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

ایجاد پروژه ژن‌درمانی برای درمان بیماران تالاسمی/ لزوم خرید اتوبوس خونگیری برای اهدای خون آسان

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با اشاره به اجرای پروژه پنج‌ساله ژن‌درمانی برای درمان بیماران تالاسمی، گفت: با تهیه اتوبوس خونگیری مردم مناطق روستایی و بخش‌ها اهدای خون آسان دارند.

مصطفی جمالی در نشست با مسؤولان و خیران این شهرستان، اظهار کرد: یکی از مهمترین طرح‌های سازمان انتقال خون کشور پروژه ژن‌درمانی برای بیماران تالاسمی است که در طرحی مهم پنج ساله در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه ژن درمانی تالاسمی پروژه‌ای ثابت شده بوده که در کشور آمریکا یک میلیون و ۸۰۰ یورو هزینه دارد، افزود: در این اقدام عظیم نیازمند کمک خیران نیک‌اندیش هستیم.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با بیان اینکه با برآورد پنج ساله این پروژه سالانه حدود ۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، تصریح کرد: با عملیاتی شدن این اقدام بسیاری از بیماران تالاسمی به ویژه کودکان که زندگی خود را در مسیر تزریق خون می‌گذرانند درمان می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه نگاه خیران در زمینه خدمت‌رسانی به مردم و بیماران باید از منطقه‌ای نگریستن خارج شده و ملی نگریسته شود، ادامه داد: فقط کار خیر به ساخت درمانگاه و خرید دستگاه‌های مورد نیاز بخش درمان نیست بلکه مشارکت در پروژه‌های درمانی بسیار ارزشمند است.

جمالی با اشاره به اینکه پایگاه انتقال خون آمل یکی از بهترین پایگاه‌های انتقال خون کشور است که در سال 1372 با نگاهی خیراندیش ساخته شد، خاطرنشان کرد: امروزه نیاز است تا خیران نگاه منطقه‌ای خود را به نگاه ملی مبدل کنند.

وی با بیان لزوم توجه پایگاه انتقال خون آمل به بحث آموزش و پؤوهش همانند گذشته، گفت: یکی از مهمترین نیازمندی‌های منطقه راه‎اندازی اتوبوس خونگیری است زیرا در این اتوبوس مجهز و مدرن که حدود 10 میلیارد تومان هزینه دارد، حدود 70 نفر روزانه خون‌گیری می‌شود تا جان انسان‌های نیازمند زیادی نجات یابد.

جمالی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن می‌فرمایند که اگر اگر جان یک نفر را نجات دهیم آنقدر ارزشمند است که همانا یک جامعه را نجات دادیم، بیان کرد: با توجه به خون از سه قسمت مهم تشکیل شده است با یک اهدای خون می‌توان به سه بیمار جان دوباره داد.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با اشاره به اینکه بسیاری از روستائیان کشور و مردم مناطق صعب‌العبور نمی‌توانند خون اهدا کنند، افزود: با اتوبوس خونگیری می‌توان با سفر به این مناطق اهدای خون زیادی را شامل شد.

وی با اشاره به اینکه خیران آملی با خرید و راه‌اندازی اتوبوس خونگیری مجهز و سفر به مناطق مختلف روستایی و بخش‌ها می‌توان کار خیر اهدای خون را اشاعه داد، بیان کرد: این شهرستان می‌تواند با ایجاد اتوبوس خونگیری به پایلوت و الگوی کشوری مطرح شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.