با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

بابل هاب ارتباط شمال کشور است/استاندار مازندران تجدیدنظر کند

با ایجاد منطقه آزاد تجاری در بندرامیرآباد بهشهر و ۶ منطقه ویژه در شهرهای رامسر، نوشهر، نور، فریدونکنار، آمل و محمودآباد با رای قاطع موافقت شد اما این تصمیم واکنش‌های مثبت و منفی نمایندگان مجلس شورای اسلامی را در پی داشت.

منتشر شده

در

در پی مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مازندران و اعلام چند شهرستان به عنوان منطقه‌ویژه اقتصادی ،نیازآذری نماینده بابل این مصوبه را غیرکارشناسی خواند و خواستار تجدیدنظر آن شد.





به گزارش خانه ملت؛ حسین نیازآذری با تشریح اینکه شهرستان‌ بابل دارای پیشینه تاریخی تجاری و بندری هست خاطرنشان ساخت:تراز تجاری و اقتصادی شهرستان بابل از تراز تجاری برخی استان‌های کوچک،هم بزرگتر است حالا چطور شورای برنامه‌ریزی استان برای اعلام منطقه ویژه اقتصادی این مهم را توجه نکرد جای نگرانی و تامل دارد.

 

نماینده بابل در مجلس با ابراز تاسف از ضعف تصمیم‌کارشناسی شورای برنامه ریزی استان از استاندار مازندران خواست دراین خصوص تجدید نظر کند.



نیازآذری با اشاره اینکه شهرستان بابل از لحاظ شاخص‌های مختلف انسانی، طبیعی،کالبدی ، اقتصادی  به کلان شهرها نزدیکتر است و اندازه اقتصاد بابل به مراتب بزرگتر از شهرهای دیگر استان است خواستار اصلاح مصوبه شورای برنامه ریزی استان شد. وی افزود:

البته از توسعه شهرهای دیگر استان حمایت می کنیم اما از بی‌توجهی به شهرستان تاریخی و بزرگ بابل نگرانیم.



نیازآذری با تاکید براین مطلب که بابل هاب ارتباط شمال کشور است و گردش مالی و تجاری شهرستان بابل و شاخص‌های مهم اقتصادی آن ضرورت ایجاد منطقه ویژه اقتصادی را می‌طلبد هشدار داد، استانداری در اتخاذ تصمیمات عادلانه و کارشناسی منافع بزرگترین شهرستان کشور را نادیده نگیرد.



نماینده بابل درمجلس افزود: شهرستان بابل قبل از اینکه برخی شهرها بوجود بیایند اتاق بازرگانی و روابط تجاری با روس داشت حالا چطور نمی تواند منطقه ویژه اقتصادی شود جای تامل دارد!



نیازآذری در پایان اظهار داشت:در پنج سال گذشته، پیگیری ها، مکاتبات و جلسات کارشناسی فراوانی برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی با مقامات کشوری و استانی داشتیم و جای تعجب است استانداری به این سوابق توجه نکرد! حتی پس از "۸۴ سال" دفتر اتاق بازرگانی را با همکاری شهرداری و اتاق بازرگانی استان راه اندازی کردیم.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.