با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

بازگشایی کامل جاده بالادست سد هراز به شرط تأیید ایمنی در وزارت راه

منتشر شده

در

آمل نیوز – قربانعلی مسافر / سرپرست پلیس راه کشور گفت: بازگشایی کامل و رسمی جاده جایگزین بالادست سد هراز بستگی به تأیید ایمنی توسط وزارت راه و شهرسازی دارد و باید در کمیسیون ایمنی راه‌ها تأیید شود.

سیاوش محبی عصر امروز در بازدید از جاده جایگزین بالادست سد هراز و زیر بار ترافیک رفتن مقطعی و آزمایشی این مسیر، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: استفاده از مسیر جایگزین بالادست سد هراز به صورت آزمایشی بوده و مسیر به صورت رسمی بازگشایی نشده است.

وی افزود: در صورتی که وزارت راه ایمنی جاده مورد نظر را تأیید کند و این موضوع در کمیسیون ایمنی راه‌های کشور مطرح شود به صورت رسمی بازگشایی می‌شود و با تأیید ایمنی آن راهور مسؤول اجرای تصمیمات و قوانین است.

 سرپرست پلیس راه راهور ناجا تصریح کرد: فعلا این جاده بازگشایی نشده و بازگشایی مقطعی براساس برخی شرایط ویژه انجام می‌شود، البته بازگشایی مقطعی برای کاهش بار ترافیکی و خروج ترافیک باید در طول روز با تردد همراه باشد و در فصول سرد سال، روزهای زمستان و در بارش باران و برف مسدود است.

این مسؤول تأکید کرد: بازگشایی مسیر بستگی به تأیید ایمنی جاده توسط وزارت راه و شهرسازی دارد و باید در کمیسیون ایمنی راه‌ها تأیید شود.

محبی در پاسخ به سوالی در مورد تلفات بالای حوادث جاده‌ای و آمار تصادفات در کشورمان نسبت به دیگر کشورها، بیان کرد: با توجه به دستورات و تمهیدات رئیس جمهور گام‌های خوبی در زمینه ایمنی در کشور انجام شده و در آینده نزدیک شاهد تحولات بزرگی در بحث کاهش جان‌باختگان حوادث رانندگی و ایمنی جاده‌های کشور هستیم.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.