با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

بالا بودن شمار موقوفات آمل از برخی استان ها

رئیس اداره اوقاف و امور خیره آمل با بیان اینکه این شهرستان هزار و ۲۶۸ موقوفه دارد، گفت: تعداد موقوفات ما از موقوفات برخی استان ها بیشتر است.

منتشر شده

در

حجت الاسلام محمدهادی بهرامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آمل از نظر موقوفات سومین شهر پر موقوفه بعد از شهرهای ساری و بابل است که این مهم نشان از این می دهد که مردم این شهرستان از دیر باز اهل دیانت بودند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آمل با بیان اینکه این شهرستان هزار و ۲۶۸ موقوفه دارد که بیش از هزار و ۱۷۰ موقوفه متصرفی و ما بقی غیر متصرفی است، ادامه داد: آمل ۴۵۲ مسجد، ۱۳۴ حسینیه، ۱۴۰ تکیه و ۱۲ گلزار شهدا دارد.

حجت الاسلام بهرامی با اشاره به اینکه گلزار شهدای امامزاده ابراهیم بزرگترین گلزار شهدا در استان مازندران است گفت: در این شهرستان ۹۹ امامزاده و بقعه داریم که تولیت آن با اداره اوقاف و امور خیریه آمل است.

وی با بیان اینکه در اجرای موقوفات مبلغی حدود ۱۳ میلیارد ریال جمع آوری و در اجرای نیات در سال جاری هزینه کردیم، افزود: در اجرای طرح های عمرانی مبلغی حدود ۲۸ میلیارد ریال هزینه کردیم که این مبلغ از نزورات مردم در بقاع متبرکه جمع آوری شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آمل با اشاره به اینکه حفظ موقوفات از اهم موضوعات است و ۴۹ سند مالکیت با ۲ هزار و ۳۰۰ رقبه را دریافت کردیم، افزود: تلاش ما در اداره اوقاف این است که رویکرد موقوفات را به سمت نیاز جامعه امروزی پیش ببریم و بیشتر مردم را به سمت موضوعات روز مانند اشتغال، طرح های دانش بنیان، پزشکی و غیره ترغیب می کنیم.

وی با بیان اینکه ساخت حرم امامزاده عبدالله یکی از پروژه های مهم و عمرانی این اداره در سطح شهرستان می باشد، افزود: برای ساخت این پروژه طرح جامع طراحی شده است و تنها حرم امامزاده عبدالله ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طرح جامع این امامزاده کمتر از ۱۵ درصد پیشرفت داشت.

حجت الاسلام بهرامی با اشاره به طرح جامع حرم امامزاده عبدالله اظهار کرد: در طرح جامع امامزاده عبدالله ساخت حرم، هتل آپارتمان، سوئیت و غیره پیش بینی شده است و نیز از سرمایه گذاران دعوت می کنیم تا در ساخت هتل آپارتمان مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه برای تدفین متوفیان در امامزادگان روستاها این اداره هیچ مبلغی دریافت نمی کند، افزود: اگر در بعضی روستاها مبلغی عنوان می شود این مبلغ از طرف هیئت امنا آن امامزاده برای طرح های عمرانی امامزاده گان در روستاها است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.