با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

بخشش 13 محکوم به قصاص از اعدام

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری با تلاش، رایزنی و پیگیری‌های دستگاه قضایی استان به‌ویژه اعضای شورای حل اختلاف، با کسب رضایت اولیای دم ۱۳محکوم به قصاص از اعدام رهایی یافتند.

منتشر شده

در

حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست سال جاری با تلاش، رایزنی و پیگیری‌های دستگاه قضایی استان به‌ویژه اعضای شورای حل اختلاف، باکسب رضایت اولیای دم ۱۳محکوم به قصاص از اعدام رهایی یافتند، اظهار کرد: براساس سیاست دستگاه قضایی استان پرونده‌های دارای زندانی و محکوم به قصاص به‌طور ویژه  پیگیری می‌شود.

وی افزود: براین اساس با تلاش و پیگیری اعضای شورای حل اختلاف استان تعداد محکوم به قصاص از اعدام  رهایی یافتند که از این تعداد هفت نفر با رضایت بی‌قید و شرط و 6 نفر به‌صورت مشروط بوده است.

رئیس کل دادگستری استان تصریح کرد: در راستای سیاست‌های جدید قوه قضاییه مبنی بر کاهش جمعیت کیفری زندان، صدور احکام مجازات جایگزین حبس در ۶ ماه اول سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۴درصد افزایش داشته است و مجازت‌های جایگزین حبس شامل دوره های مراقبتی و خدمات عمومی رایگان و جزای نقدی بوده است.
وی ضمن ابراز خرسندی از وضعیت ستاد دیه استان اضافه کرد: در سال جاری با هماهنگی‌ها و اهتمام دستگاه‌های ذیربط شاهد افزایش میزان آزادی مددجویان با کمک‌های ستاد دیه استان بوده‌ایم به گونه‌ای که کمک‌های ستاد دیه استان نسبت به ۶ ماه نخست سال گذشته ۲۴۳ درصد افزایش داشته و بر این اساس تاکنون مبلغ ۸ میلیارد ریال جمع آوری که با این مبلغ تعداد ۳۹ نفر از زندانیان واجد شرایط آزاد شدند.

اکبری ضمن تاکید بر حبس‌زدایی در مورد زندانیان مهریه نیز گفت: در سال‌های اخیر با توجه به روند صعودی  قیمت طلا و سکه شاهد افزایش میزان محکومان مالی (مهریه) بوده‌ایم و باید تلاش شود افراد به دلیل عدم ناتوانی در پرداخت مهریه بازداشت نشوند و لذا ضرورت دارد محکومان از ابزارهای قانونی از قبیل تقسیط و اعسار و… استفاده کنند تا چنانچه به این دلیل در حبس هستند، فوری آزادی شوند.

رئیس کل دادگستری مازندران تصریح کرد:  دادستان‌ها و قضات باید با بازدید مستمر از زندان‌ها نسبت به وضعیت مددجویان اشراف کامل داشته باشند و ضمن رفع مشکلات حقوقی و قضایی زندانیان،دادستان‌ها به افرادی که شایستگی و استحقاق مرخصی را دارند، مساعدت کنند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.