با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

بخش بستری مغز و اعصاب بیمارستان امام خمینی(ره) آمل با 24 تخت بستری افتتاح شد

افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی این شهرستان جزو برنامه‌های ششمین روز از گرامیداشت هفته دولت بود که عصر گذشته با حضور نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی، معاون استاندار و فرماندار ویژه آمل، رئیس شبکه بهداشت و درمان و دیگر مسؤولان برگزار شد.

منتشر شده

در

آمل-قربانعلی مسافر/ افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی این شهرستان جزو برنامه‌های ششمین روز از گرامیداشت هفته دولت بود که با حضور نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی، معاون استاندار و فرماندار ویژه آمل، رئیس شبکه بهداشت و درمان و دیگر مسؤولان برگزار شد.

افتتاح بخش بستری مغز و اعصاب و کلینیک تخصصی بیماری‌های پستان در بیمارستان امام خمینی(ره) آمل طی هفته دولت برای برخورداری و بهره‌مندی مردم از خدمات درمانی انجام شد.

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان آمل، در حاشیه برگزاری آئین افتتاح، اظهار کرد: بخش بستری مغز و اعصاب این مرکز با 24 تخت بستری و رعایت همه استانداردها در فضایی مناسب افتتاح شده است.

دکتر کریم فلاح با اشاره به اینکه بخش مغز و اعصاب با افزایش ۱۰ تخت بستری شهرستان برای ارائه خدمات لازم به بیماران یکی از بزرگ‌ترین اهداف مسؤولان و مردم بوده است که محقق شد، افزود: در حال حاضر بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان آمل تعداد 213 نفر نیروی پیراپزشک شامل پرستار، هوش‌بری، اتاق عمل، آزمایشگاه، رادیولوژی، 33 نفر پزشک متخصص و عمومی و 117 نفر نیروی پشتیبانی شامل ستاد اداری، مالی، درآمد، خدمات مشغول به کار هستند.

وی تصریح کرد: بخش‌های داخلی، بستری مغز و اعصاب ، جراحی عمومی بیماری‌های زنان و پستان، خدمات سرپائی و بستری در تخصص‌های مختلف همانند CCU، POST CCU، ICU، اتاق عمل، اورژانس، رادیولوژی، سی‌تی‌اسکن، آزمایشگاه، سونوگرافی، فیزیوتراپی و درمانگاه‌های تخصصی ارائه خدمات می‌کند.

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) آمل با تأکید بر اینکه اولویت‌های بیمارستان و برنامه‌های آینده برای توسعه کمی و کیفی خدمات درمانی، بیان کرد: اهداف اصلی این مرکز تأمین پزشکان متخصص در رشته‌های مورد نیاز با هماهنگی و حمایت معاونت درمان است همچنین مهمترین دستاوردهای بیمارستان در مدت حضور زمان کوتاه فعالیت خود توانستیم در زمینه اجرای طرح تحول نظام سلامت و تمرکز، بهبود کیفیت خدمات و اجرای دستورات طرح برای کنترل هزینه‌ها به نتایج مطلوب برسیم.

این مسؤول با اعلام تلاش برای حفظ کیفیت خدمات قابل ارائه بخش‌های مختلف بیمارستان و گروه‌های تخصصی نظارتی، یادآور شد: آماده‌سازی بخش مغز و اعصاب با توجه کامل به نیازهایی که بیماران این شهرستان دارند از ۱۴ تخت به ۲۴ تخت بستری افزایش یافت تا به همشهریان خدمات مطلوب داده شود.

فلاح با اشاره به برنامه‌ریزی برای فراهم کردن شرایط اجرای کد ۷۲۴ (مدیریت درمان سکته حاد مغزی) در این مرکز، گفت: سعی داریم با اجرای کد، بیماران سکته حاد مغزی با استفاده از داروهای ترومبولیتیک تحت درمان قرار گیرند و امیدواریم در آینده نزدیک بیمارستان امام خمینی(ره) آمل به جمع بیمارستان‌های اجراکننده کد ۷۲۴ بپیوندد.

وی با بیان اینکه بخش بستری قلب بیمارستان هم در آینده با ۲۴ تخت بستری آماده و مورد بهره‌برداری  قرار می‌گیرد، افزود: این بخش بستری هم‌اکنون مراحل تکمیلی تجهیز را طی می‌کند و با راه‌اندازی آن خدمت‌رسانی مطلوبی به مردم ارائه می‌شود.

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) آمل با اشاره به آماده‌سازی فضای فیزیکی ساختمان آنژیوگرافی و خرید دستگاه آنژیوگرافی در این بیمارستان، گفت: دستگاهی که هم‌اکنون برای این مرکز درمانی و شهرستان خریداری شد با پیگیری‌ها و مساعدت نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، معاون استاندار و هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی مازندران با مساعدت وزیر بهداشت و درمان خریداری شد.

این مسؤول با اشاره به نصب و راه‌اندازی دستگاه آنژیوگرافی در آینده نزدیک پس از پایان عملیات اجرایی، بهسازی فضای فیزیکی و ساختمانی، بیان کرد: با راه‌اندازی دستگاه آنژیوگرافی می‌توان به صورت همزمان خدمات آنژیوی عروق مغزی را انجام داد.

فلاح با بیان اینکه این دستگاه ساخت کمپانی GE از معتبرترین سازنده‌ تکنولوژی‌های تصویربرداری دنیا است، یادآور شد: این دستگاه از معدود دستگاه‌های موجود در کشور بوده و قابلیت تصویربرداری و اقدامات تهاجمی عروق قلبی و غیرقلبی را دارد همچنین این دستگاه پیشرفته برای پزشکان حوزه‌ قلب و عروق از قابلیت‌های دقیق و بالایی برخوردار است.

وی با تأکید بر اینکه با راه‌اندازی دستگاه آنژیوگرافی براساس دستورالعمل وزارت بهداشت و درمان به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و با توجه به اهیمت سکته حاد قلبی، اجرای طرح ۲۴۷ ویژه ارائه خدمات درمانی به بیماران قلبی دچار سکته‌های حاد قلبی در این بیمارستان شروع می‎شود، ادامه داد: اجرای طرح "۲۴۷" بیانگر ارائه خدمات در ۲۴ ساعت شبانه‌روز و در طول هفته توسط مختصصان مقیم بیمارستان است.

فلاح گفت: تلاش داریم با اجرای طرح، بیماران در کوتاه‌ترین زمان بعد از ورود به اورژانس بیمارستان به اتاق آنژیوگرافی منتقل شده و با انجام کار‌های تخصصی در سریع‌ترین زمان ممکن رگ مسدود شده بازگشایی شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.