با ما همراه باشید

فرهنگی و مذهبی

بدرقه یادگار دفاع مقدس در دیار علویان/ سرزمین هزارسنگر سیه پوش حاج رحمت

منتشر شده

در

گزارش از قربانعلی مسافر / پیکر پاک شهید حاج رحمت اله فرج‌پور با تشییع بر روی دستان مردان و زنان دیار هزارسنگر در جوار یاران شهیدش در گلزار شهدای آستان امامزاده ابراهیم(ع) آرام گرفت.

هوا مه آلود بود و آسمان بغض کرده میل باردیدن داشت تا در آغوش فرشتگان برای یادگار روزهای عشق و دلدادگی، خون گریه کنند.

همه منتظر بودند و سرمای زمستانی تاب مقاومت مقابل گرمای دل های عاشقی را نداشت که بر روی دستان خود پیکر مطهر و پاکی را به سر بردند که عطر مقاومت، دلیرمردی، استقامت و بردباری اش شهر هزار سنگر را فرا گرفته بود.

بال‌های فرشتگان هم فرش قدم‌های پیکر “شهید حاج رحمت اله فرج پور” شده بود تا شاید فطرس دیگری به برکت قدم‌های جانباز ۷۰ درصد و دلباخته اهل بیت بخشیده شود و بار رهایی بگستراند.

باید با چشم دل شور، شکوه و اقتدار را در آسمان‌ها و زمین دید و روایتگر شعوری بود که جز عاشقان راه معبود و سالکان درگاه الهی یارای درک آن را ندارند.

آخرین روز “شهید حاج رحمت اله فرج پور” مرد آسمانی و دلداده‌ای بود که در سن ۵۶ سالگی پس از تحمل سال ها درد، رنج و صبوری ناشی از جنگ تحمیلی دعوت حق را لبیک گفت.

درود و سلام بر همه مردان و زنانی که همچنان پای آرمان های خود مستحکم استاده اند و ایستادگی، عظمت و شکوه را از دماوند کوه به در هر برهه از زمان به یادگار دارند.

آفرین به افتخارآفرینان دیار هزار سنگر که همیشه حماسه آفرین هستند، چه در ۶ بهمن سال ۱۳۶۰ که در نبرد با کوردلان کمونیستی مشت محکم به دهان یاوه گویان و زیاده خواهان زدند و چه امروز که در بدرقه یادگار صدیق و پای کار هشت سال دفاع مقدس به میدان آمدند تا نشان دهند در شرایط سخت اقتصادی، تحریم و گرانی ها بزرگان راست قامت را فراموش نکردند و همچنان هستند بر آن عهد که بستند.

شهید فرج پور مردی از دیار هزارسنگر آمل متولد ۱۵ بهمن سال ۱۳۴۵ بود که در تاریخ ۱۰ شهریور سال ۱۳۶۵ در منطقه حاج عمران و عملیات کربلای ۲ به درجه جانبازی نائل شد و نوع مجروحیت این شهید سرافراز قطع هر دو پا از بالای زانو و ترکش به شکم بوده تا با ۷۰ درصد جانبازی سال های زیادی را با تحمل درد و رنج سپری کرده و الگوی خود را زینب کبری(س) قرار دهد.

از این شهید والامقام دو فرزند دختر و پسر به یادگار ماند همچنین پیکر پاک این جانباز بزرگوار که مراحل درمان آن در یکی از بیمارستان‌های تهران پیگیری می شد عصر روز گذشته به زادگاهش بازگشت.

دورهمی وداع با پیکر شهید فرج پور نیز شب گذشته در حسینیه ثارالله سپاه پاسداران آمل برگزار شد تا همرزمان و علاقمندان به قافله شهید و شهادت با چشمان اشک بار نوحه خوان باشند و با دود عود، گلپر و اسپند یادگار هشت سال دفاع مقدس را با شکوه و اقتدار بدرقه کنند.

مردم ولایتمدار دیار هزار سنگر در ایام پیروزی انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس، دفاع از حریم اهل بیت، دفاع از وطن و امنیت بیش از یک هزار و ۴۹ شهید تقدیم انقلاب کردند و هم اکنون ۲۸ جانباز بالای ۷۰ درصد جنگ تحمیلی در این دیار زندگی می کنند.

پس از تشییع پیکر پاک شهید فرج پور به روی دستان امت حزب الله آمل، نماز میت توسط حجت الاسلام ابراهیم یعقوبیان امام جمعه آمل بر پیکر شهید اقامه شد و پس از آن شهید جانباز بالای ۷۰ درصد در گلزار شهدای آستان امامزاده ابراهیم(ع) در جوار یاران و دوستان شهیدش آرام گرفت.

به گزارش فارس، باید از شهدا بخواهیم تا به حق خون پاک و به ناحق ریخته شان ما را در مسیر دین اسلام، اهل بیت و آرمان های بلندمان ثابت قدم نگهدارد و ختم زندگی مان عاقبت به خیری شهادت باشد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.