با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

برخورد و عزل ۸۰ دهیار متخلف در ارتباط با ساخت‌و ساز غیرمجاز در مازندران

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران بر اجرای دقیق مصوبات کارگروه مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز تاکید کرد و گفت: در چند ماه اخیر با حدود ۸۰ دهیار متخلف برخورد و حتی تعدادی از آن‌ها نیز عزل شدند.

منتشر شده

در

مهدی رازجویان معاون عمرانی استانداری مازندران صبح امروز در جلسه کارگروه مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز اظهار کرد: انجام مصوبات این کارگروه توسط دستگاه‌‌های اجرایی مربوطه موجب کاهش ساخت‌‌وسازهای غیرمجاز در استان می‌شود.

وی گفت: حفظ اراضی کشاورزی استان مازندران و جلوگیری از تخریب آن‌ها ضروری است و باید با مشاورین و بنگاه‌های غیرمجاز املاک برخورد قانونی شود، حفظ اراضی کشاورزی جهت تامین امنیت غذایی در کشور مهم است لذا این اراضی نباید به خانه دوم گردشگران تبدیل شود.

رازجویان با اشاره به تاکیدات وزیر کشور و استاندار مازندران در برخورد با متخلفان و جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز، گفت: دستگاه‌های خدمات‌رسان در برابر کلیه ساختمان‌هایی که سه سال از نصب انشعابات موقت آن‌ها گذشته و مالکان اقدامی جهت دریافت پروانه ساخت نکردند، بعد از اخطار نسبت به قطع انشعابات اقدام کنند.

معاون استانداری مازندران ادامه داد: با مدیران و مسؤولان متخلفی که نسبت به جمع‌آوری انشعابات ساخت و سازهای غیرمجاز اقدام نکنند، برخوردهای قانونی خواهد شد.

این مسؤول با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی نسبت به حفظ و احیای اراضی کشاورزی جدیت بیشتری داشته باشد، ادامه داد: جهاد کشاورزی باید به مصوبات و قوانین مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز عمل کند.

وی تصریح کرد: برخورد قانونی با دهیاران و شهردارانی که با متخلفین ساخت و سازهای غیرمجاز همکاری دارند، ادامه خواهد داشت.

رازجویان افزود: ادارات منابع طبیعی و محیط زیست نسبت به حفظ و احیای مناطق تحت پوشش خود اقدامات لازم را انجام و مانع از ساخت و سازهای غیرمجاز در محدوده تحت پوشش شوند.

معاون عمرانی استاندار مازندران با تاکید بر اینکه برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز و جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی وظیفه همه‌ی دستگاه‌های اجرایی است، افزود: اداره صنعت، معدن و تجارت و دهیاران در روستاها نسبت به شناسایی و برخورد با بنگاه‌های مشاور املاک غیرقانونی که عامل اصلی تفکیک و فروش زمین‌های کشاورزی هستند، اقدام کنند.

وی ضمن تقدیر از رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان بابت برخورد جدی با متخلفان، بیان کرد: در چند ماه اخیر با حدود ۸۰ دهیار متخلف برخورد و حتی تعدادی از آنها نیز عزل شدند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.