با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

برگزاری جشنواره محصولات بومی در دشت سر آمل

نخستین جشنواره محصولات بومی ومحلی بخش دشت سر در روستای آهنگرکلا برگزار و توانمندی وتولیدات کشاورزی وصنایع دستی های زنان روستایی این بخش به نمایش گذاشته شد.

منتشر شده

در

در جشنواره اولین جشنواره محصولات بومی و محلی دشت سر آمل که ظهر یکشنبه پایان یافت، بیش از ۵۰ غرفه انواع شوری وترشی جات، مرباجات، لبنیات، انواع نان وکیک های محلی، خشکبار، سبزیجات، صنایع دستی که مواد اولیه آن در این بخش تهیه وتولید می شود، عرضه و مورد استقبال شهروندان ومسافران از مناطق مختلف قرار گرفت.

بخشدار دشت سر شهرستان آمل گفت، که نخستین جشنواره محصولات بومی و محلی بخش دشت سر، با هدف فرصتی مناسب برای معرفی و آشنایی پتانسیل و ظرفیت روستاهای این بخش که دارای ظرفیت بالایی در سطح استان هست، برپا شده است.

علی فرشیدفر افزود: قرار گرفتن روستاهای این بخش در حاشیه جنگل و نیز وجود شالیزارها، امکان تولید محصولات دامی وکشاورزی وحتی جنگلی در سطح بالایی وجود دارد و با توجه به این ظرفیت بالای تولید، عرضه توانمندی ها وتولیدات محصولات بومی ومحلی به دیگر مناطق کمتر انجام می شد.

وی با بیان اینکه در راستای شعار سال حمایت از تولید و اشتغال پایدار در سطح بخش دشت سر برگزاری جشنواره محصولات بومی و محلی در این بخش برای نخستین بار برگزار و با استقبال تولید کننده های این بخش مواجه شد، اضافه کرد: هدف عمده بر این بود با برگزاری این جشنواره، علاوه بر شناسایی بیشترمحصولات بومی و محلی و نیز بالا بردن کیفیت، امکان بازاریابی و فروش محصولات روستایی فراهم شود.

بخشدار دشت سر ادامه داد، همچنین به منظور معرفی بیشتر از ظرفیت های زنان تولیدکننده در بخش محصولات بومی ومحلی، وب سایت رسمی از عرضه تولیدات کشاورزی ودامی این بخش نیز رونمایی و برای ثبت سفارش در اختیار متقاضیان قرار داده می شود.

امام جمعه بخش دابو ودشت سر نیز دراین رابطه به وجود ظرفیت های بالای بخش کشاورزی و دامی در این دو بخش اشاره کرد وی گفت: برگزاری جشنواره محصولات بومی و محلی فرصتی مناسب برای معرفی و آشنایی پتانسیل و ظرفیت روستاها خواهدبود.

حجت اسلام مهدی تقی زاده افزود: یکی از خلاهای اصلی دراین بخش نبود صنایع تبدیلی برای تولیدات دامی وفرآورده های مختلف کشاورزی وحتی جنگلی در بخش دشت سر است که انتظار هست با حمایت مسئولان در سال حمایت از تولید، با ورود سرمایه گذاری برای ایجاد صنایع تبدیلی فراهم شود.

شهرستان آمل دارای بیش از ۴۰۶ هزار نفر جمعیت است که بیش از ۱۲۰ هزار نفراز آنها در دو بخش دابو ودشت سرسکونت دارند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.