با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

برگزاری دیدارهای تدارکاتی تیم ملی بسکتبال ایران با لبنان

رئیس فدراسیون بسکتبال با اشاره به برگزاری دیدارهای تدارکاتی تیم ملی بسکتبال ایران با کشور لبنان، گفت: دیدارهای تدارکاتی تیم ملی با کشورهای اروپایی در دستور کار فنی قرار دارد.

منتشر شده

در

رامین طباطبایی در بازدید از اردوی تیم ملی بسکتبال جوانان ۲۰۲۴ اظهار کرد: فدراسیون بسکتبال با برنامه‌ریزی منسجم و مدون طی چهار سال گذشته قصد دارد برای سال ۲۰۲۴ تیم ملی قدرتمند را آماده کند و با حمایت مجموعه کاله که از پتانسیل بالا و زیرساخت مناسب این امر مهیا شده است.

وی با اشاره به اعزام ملی‌پوشان بسکتبالیست ۲۰۲۰ به کشور لتونی پس از پنج سال اردوی مداوم و منسجم، افزود: این حرکت هم با حمایت مجموعه کاله همراه بود، اقدام آینده‌نگر تیم ملی بسکتبال ۲۰۲۴ حدود سه ماه آغاز شده تا ملی‌پوشان تا برای ممسابقات قهرمانی آسیا و رقابت‌های بسکتبال جهان در سال ۲۰۲۴ آماده شوند.

رئیس فدراسیون بسکتبال با اعلام اینکه پس از فراخوان استعدادیابی حدود ۶۸۰ نفر در سراسر کشور شناسایی شدند که بازیکنان وضعیت بسیار خوب از لحاظ فیزیکی داشند، تصریح کرد: با دعوت شدن نفرات برتر به اردوی تیم ملی، هم‌اکنون ورزشکاران در شهرستان آمل تمرین دارند و پس از غربالگری حدود ۱۲ نفر به مسابقات ۲۰۲۴ اعزام می‌شوند.

این مسؤول با بیان اینکه فدراسیون بسکتبال برای تمام اردوها و تکمیل کادر فنی با همکاری باشگاه کاله اقدامات لازم انجام داده و فعالیت ورزشکاران کاملا آنالیز می‌شود، گفت: هماهنگی اردوها و تأمین کادر فنی از مهمترین اقدامات ما است.

طباطبایی با اشاره به اینکه برای تیم ملی بسکتبال ۲۰۲۰ ارزیابی مثبت داشتیم و بازیکنان حدود پنج سال در اردو بودند، ادامه داد: تغییر بسیاری در توانایی اعضای تیم ملی از ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ شاهد بودیم هرچند ملاک اصلی ما مسابقات آسیایی و غرب آسیا بود که به دلیل کرونا برگزار نشد ولی در مسابقات جهانی محک خوبی تیر ماه امسال در کشور لتونی داریم.

وی با اعلام اینکه شرکت تیم بسکتبال ۲۰۲۰ در لیگ برتر با همکاری مجموعه ورزشی کاله گام بسیار مهم برای آماده‌سازی نسل جوان ورزشکار بوده است، یادآور شد: این تیم در ابتدا عملکرد ضعیف داشت ولی در اواسط رقابت‌ها با خودباوری به شرایط بسیار خوب رسیدند، هر چند مسابقاتی برای رشد بسکتبالیست‌ها در نظر داریم تا نقاط ضعف آنها برطرف و نقاط قوت تقویت شود.

رئیس فدراسیون بسکتبال با اشاره به اینکه تیم ملی بسکتبال جوانان ۲۰۲۴ کاملا پویا است و ممکن است تا چهار سال آینده تغییرات زیادی داشته باشد، تصریح کرد: با پایان لیگ برتر و مشص شدن قهرمان، تمرینات و اردوی تیم ملی بزرگسالان از هفته آینده آغاز می‌شود تا برای رقابت در پنجره سوم آمادگی خود را کسب کنند.

این مسؤول با اعلام اینکه هفته گذشته برای انجام بازی‌های تدارکاتی دعوت‌نامه‌ای از کشور لبنان داشتیم، خاطرنشان کرد: یک هفته قبل از آغاز رقابت‌های پنجره سوم به میزبانی کشور اردن، بازی‌های تدارکاتی با کشور لبنان برگزار می‌شود.

طباطبایی ادامه داد: بلافاصله پس از برگشت از اردن، براساس دعوت کشور ژاپن به این کشور اعزام می‌شویم تا با این کشور در یک تورنمنت شرکت کنیم البته برگزاری حدود ۳ دیدار تدارکاتی با تیم‌های ملی اروپایی در دستورکار قرار دارد تا به اوج آمادگی برسیم.

وی با اشاره به همکاری کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان با تیم‌های ملی بسکتبال، متذکر شد: پس از مسابقات المپیک ملی‌پوشان در کاپ آسیا شرکت می‌کنند و شهریور امسال میزبان مسابقات نوجوانان آسیا هستیم و از لحاظ بودجه شاهد همکاری لازم هستیم.

طباطبایی با اشاره به کادر فنی تیم ملی بسکتبال بزرگسالان، گفت: کادر فنی تیم ملی ایرانی هستند و با تلاش و کسب نتایج مطلوب برای رقابت‌های آینده مهیا می‌شوند./ خبر از قربانعلی مسافر

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.