با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

برگزاری مراسم چهلمین روز از شهادت شهید سید حسین آملی + تصاویر

چهل شبانه روز گذشت و سید دیگر در بستر بیماری نیست و تختش خالی است، شهید اولین بار سال ۶۲ در ۱۸ سالگی با بینش و بصیرت برای دفاع از کشور راهی جبهه شد، خودش در مورد جبهه رفتنش می‌گفت؛ پشت صحنه جبهه رفتنم ایمان و اعتقاد بود، رفتن به جبهه دنیای تازه را را برایم نمایان کرد.

منتشر شده

در

مراسم چهلمین روز از آسمانی شدن شهید سید حسین آملی هم‌زمان با لیالی قدر و شهادت امیرالمؤمنین در حسینیه عاشقان این شهرستان قدمگاه شهدا برگزار شد.

 

چهل شبانه روز گذشت و سید دیگر در بستر بیماری نیست و تختش خالی است، شهید اولین بار سال ۶۲ در ۱۸ سالگی با بینش و بصیرت برای دفاع از کشور راهی جبهه شد، خودش در مورد جبهه رفتنش می‌گفت؛ پشت صحنه جبهه رفتنم ایمان و اعتقاد بود، رفتن به جبهه دنیای تازه را را برایم نمایان کرد.

بعد از جانبازی با خاطرات دوران جبهه نفس می‌کشید و آنجا را مکانی توصیف می‌کرد که محبت و عشق حاکم بود همه رفته بودند جانشان را فدا کنند،رفاقت اصلا مطرح نبود رزمنده‌ها با هم برادر بودند.

سیدحسین به همه می‌گفت؛ مگر باید روی دوپایم راه بروم تا  معنای زندگی را درک کنم؟ من این جانبازی را روی آخرتم ذخیره کردم و خدا را شکر می‌کنم.

او با همین روحیه سال ۷۳ به خواستگاری رقیه احمدی موسی‌احمدی قاجاری رفت آنها سال ۷۶ با هم ازدواج کردند و فصل تازه‌ای از زندگی‌اش شروع شد برای دیگران چنین ازدواجی عجیب بود ولی این خانم با عشق با سید ازدواج کرد همسر سید قبل از ازدواج همه مسائل را پذیرفت و از صمیم قلب از زندگی راضی بود او سید را با چشم دل دیده بود.

همسر سیدحسین آملی زندگی با سید را این‌گونه توصیف کرد؛ آقای آملی جسم‌شان مجروح است ولی روح‌شان سالم و زیبا و بسیار بزرگ است هر کسی جای او بود با نشاط نمی‌ماند زندگی‌مان با وجود چنین روحیه‌ای کاملا عادیست ایشان انسان با ایمانیست.

 حال سید از سال ۸۱ به بعد رو به وخاومت گذاشت در کنار دردهای جانبازی،مشکلات کلیوی و خونی هم اضافه شد، روزهای سختی بر او گذشت همسرش با ایمان به خدا صبر پیشه کرد به قول معروف خدا یکی و یار هم یکی…

سیدحسین بخش زیادی از رازهایش را با خودش برد و به همه نشان داد که ناامیدی در دل‌هایی که در آن یاد خدا زنده است جایی ندارد او و همسرش نمونه بارزی از افراد باایمان و صبور هست.

حجت‌الاسلام علی نوری رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور که سخنران مراسم چهلمین روز آسمانی شدن سیدشهیدان بود، در این مراسم اظهار کرد: در ادبیات قرآن مؤمن به قائد و مجاهد تقسیم می‌شود، مجاهد در تلاطم و پرخروش است و آرامش در او معنا ندارد کسی است که پای دین استقامن و پایداری کرده و در اقامه امر دین فعالیت می‌کند، مومن قاعد، نشسته و ساکن است.

مؤمنان کسانی هستند که اقامه نماز می‌کنند، برپا کننده نماز هستند و برای نماز مردم جامعه خودت دل می‌سوزانند و در این امر دغدغه دارند.

مؤمن باید اول مجاهد باشدو این مؤمن مجاهد حقیقی است، مؤمنین مجاهد که پای در جهاد می‌گذراند مؤمنان حقیقی هستند و ایمان در وجودشان قرار گرفته است.

اسلام آوردنی که ایمان در قلب نباشد مؤمن حقیقی نیست کسانی که اهل هجرت، جهاد و حرکت هستند مؤمنان واقعی هستند و این جهاد و هجرت لازمه وجودی ایمان است.

وی با اشاره به اینکه شهیدی که امشب چهلمین شب شهادتش است ایمانش بسیار زیاد بود، گفت: صبوری این شهید انسان را در یک مقایسه سرانگشتی با خودمان خجالت‌زده می‌کند.
 همسرش می‌گفت؛  مردم سید را  بی‌طعنه نمی‌گذاشتند حرف‌هایی می‌زدند و شهید اصلا در مواضع انقلابی دینی کوتاه نمی‌آمد و همیشه در خط ولایت و رهبری بود، نگاه و روحیه مجاهدانه‌ و جهادگری داشت، سی و خورده‌ای سال در این وضعیت بود که ما یک روزش را  هم نمی‌توانیم تحمل کنیم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه یادآور شد: مؤمن مجاهد ختم کارش یا شهادت است یا منتظر شهادت می‌شود، همچنان که برای ما ماه رمضان دوره عبادت است، شهیدسیدحسین آملی در دوران جنگ به سوی شهادت رفتند و دوره جانبازی در انتظار شهادت بودند، وجودشان وجود مبارکی بود، همچنین شهید از خانواده اصیلی بودند سه شهید تقدیم کردند دامن مادرشان شهید پرور بود خداوند مناعت طبع عجیبی به این بندگانش عطا کرده است.

 ما گاهی از خدا طلبکار می‌شویم توجه به شخصیت‌هایی چون شهید سید حسین آملی تنظیم کننده شخصیت ماست، سؤال اینجاست که چرا ما نمی‌توانیم مجاهد و مؤمن حقیقی باشیم علت این است که مأنوس و دل‌بسته دنیا هستیم و نمی‌توانیم مؤمن حقیقی باشیم.

 این مراسم با استقبال پرشور مردم شهیدپرور استان مازندران همراه بود.

شهید جانباز حاج سید حسین آملی متولد 1344  ساری،در سال 63 منطقه مریوان  بر  اثر اصابت گلوله به مقام جانبازی قطع نخاعی نائل شده  و پس از تحمل 35 سال درد و رنج دوری از شهدا چهل روز پیش آسمانی شد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.