با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

بستری شدن 332 بیمار کووید 19 بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی مازندران در 24 ساعت گذشته

 


رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: تعداد 332 نفر با تشخیص احتمالی کویید 19 در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در 24 ساعت گذشته بستری شدند و در این مدت تعداد 300 بیمار ترخیصی داشتیم.

منتشر شده

در

سید عباس موسوی پس از بازدید مسؤولان استانی از بیمارستان‌های این شهرستان و حضور در جلسه ویژه کرونایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متأسفانه روزهایی را در استان مازندران شاهد هستیم که ویروس کرونا شیوع داشته و رشد فزاینده دارد.

وی با اشاره به آمار تعداد بیماران کووید 19 در سطح بیمارستان‌ها، افزود: در 24 ساعت گذشته تعداد 332 نفر با تشخیص احتمالی کویید 19 در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران بستری شدند و در این مدت تعداد 300 بیمار ترخیصی داشتیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: تعداد مجموع افرادی که با احتمال بیماری کرونا در بیمارستان‌های مازندران بستری هستند به  یک هزار و 541 بیمار می‌رسد، ولی با توجه به هشدارهای کرونایی متعدد به هم‌استانی‌ها نسبت به چند هفته گذشته تاکنون روند افزایشی کرونا را شاهد هستیم و این روند تا مواقعی که نتوانیم کارهای موثری را برای عدم شیوع انجام دهیم همانند سایر استان‌ها ادامه پیدا می‌کند.

این مسؤول در پاسخ به سؤوالی مبنی بر کمبود دستگاه اکسیژن در بیمارستان‌های آمل و نارضایتی بیماران و همراهان آنها، بیان کرد: اکسیژن بحث بسیار مهم برای بیمارانی است که با مشکلات تنفسی در بیمارستان‌ها بستری میشوند، بیمارستان‌ها به صورت معمول به گونه‌ای طراحی شدند که در شرایط معمولی لازم نیست به همه افرادی که بستری می‌شوند میزان قابل توجهی اکسیژن اختصاص دهند ولی در شرایط کرونایی بیشتر بیماران با مشکل اکسیژن مواجه هستند.

موسوی با اشاره به بررسی‌ها و پیش‌بینی‌های لازم در بحث اکسیژن، خاطرنشان کرد: تعدادی از اکسیژن‌سازها به برخی بیمارستانها اضافه شد و در بیمارستان‌هایی که در گذشته با کپسول اکسیژن کار می‌کردند در روند اولیه تعدادی اکسیژنساز نصب شد ولی با توجه به نصب این دستگاه با افزایش تعداد بیماران از کپسولهای اکسژن کمک گرفته می‌شد و هم‌اکنون از آنها استفاده می‌شود.

وی با اعلام برنامه‌های طراحی شده برای مقابله با موج دوم کرونا، ادامه داد: هر چند انتظارمان بیشتر با توجه پیش‌بینی‌ها پاییز امسال بود ولی روند موج دوم کووید 19 هم‌اکنون در بسیاری از شهرها و استان‌ها اتفاق افتاد و قبل آغاز فصل پاییز با تعداد قابل توجه بیماران کرونایی مواجه هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: باید در این شرایط بتوانیم دستگاه‌های اکسیژن‌ساز را به بیمارستان‌ها اضافه کنیم تا مصرف کپسول اکسیژن را کم کنیم البته تولید کشور در رابطه با اکسیژن‌سازها محدود است و متاسفانه تمام بیمارستان‌های کشور با این مشکل مواجه هستند.

این مسؤول بیان کرد: بنابراین براساس اولویت‌بندی‌ها می‌خواهیم دستگاه‌ها را از مسؤولان کشوری بگیریم و در مراکز بیمارستانی نصب کنیم ولی هم‌اکنون چندین دستگاه در بیمارستان‌ها در حال نصب است که در شهرستان آمل تعداد دو دستگاه اکسیژن‌ساز را به بیمارستان‌ها منتقل می‌کنیم و در برنامه زمان‌بندی این عدد به چهار دستگاه می‌رسد.

موسوی تصریح کرد: هرچند می‌خواهیم در برخی از بیمارستان‌ها تانک‌های تخصصی اکسیژن مایع نصب شود تا بتوانیم در مجموع مشکل اکسیژن را رفع کرده و آمادگی‌ها برای فصل پاییز وجود داشته باشد./خبر از قربانعلی مسافر

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.