با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

بسیج؛ پیشتاز در خط مقدم نبرد با مهمان ناخوانده چینی

بسیج جامعه پزشکی و سلامت آمل در میدان مقابله با کرونای چینی، جلوتر از دیگران گام برداشته و در خط مقدم مقابله با کرونا اقدامات مهمی را در دستور کار دارد تا کادر درمان بهتر و متمرکزتر به کار خود مشغول شوند و بیماران نیز هر چه زودتر به روزهای بهبودی و ترخیص از کرونا نزدیک شوند.

منتشر شده

در

بسیج ترس به دل راه نمی‌دهد و همیشه در صحنه به دل خطر و حادثه می‌زند، بلکه همگام با مردم از بطن مردم برخواسته و در حوادث غیرمترقبه، جنگ، آشوب، فتنه، سیل، زلزله، برف، طوفان و پس از وقوع بلایای طبیعی به کمک مردم و همنوعان داخل و خارج مشغول می‌شود.

از ابتدای اسفند امسال تاکنون کشورمان با بیماری مهلک و کشنده کرونا ویروس دست و پنجه نرم می‌کند، ویروسی که چند ماه گذشته از شهر ووهان کشور چین برخواسته و روز به روز در یک کشور را به صدا درآورد و در آن غوغایی به پا کرد.

این روزها بیشتر مردم شهرها و روستاهای ایران با کرونا ویروس در حال مقابله هستند و بسیج هم همانند گذشته در صفوف محلات، اصناف، دانشجویان، اساتید، طلاب و دیگر اقشار خودجوش وارد میدان شده است.

در میدان جنگ با ویروس وارداتی کرونا، همه پای کار آمدند، یکی محلول ضدعفونی سطوح و دست تهیه می‌کند، دیگری لباس پرستاری و گان برای کادر درمان دوخته، یکی دیگر در دل سرما ماسک بر صورت و دستکش بر دست شبانه توزیع رایگان انجام می‌دهد تا مردم را از کشندگی ناجوانمردانه نجات دهد.

بسیج جامعه پزشکی و سلامت در میدان مقابله با کرونای چینی، از دیگران جلوتر است و در خط مقدم مقابله با کرونا اقدامات مهمی را در دستور کار دارد تا کادر درمان بهتر و متمرکزتر به کار خود مشغول شوند و بیماران هم هر چه زودتر به روزهای بهبودی و خلاصی از کرونا نزدیک شوند.

با توجه به اینکه شهرستان آمل پیشانی ورود به شمال کشور و استان مازندران محسوب می‌شود از لحاظ موقعیت جغرافیایی و استراتژیکی هم از شهرهای مهم شمال کشور محسوب می‌شود.

خوشبختانه مردم این شهرستان با جدی گرفتن کرونا ویروس، رعایت بهداشت فردی، استفاده از دستکش و ماسک مراجعه کمتری به بیمارستان‌ها دارند ولی بیمارستان امام خمینی(ره) از سوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی مازندران مرکز پذیرش بیماران کرونایی و مشکوک به کرونا بسیاری از شهرهای مازندران انتخاب شد.

هر چند هم‌اکنون با اپیدمی شدن کرونا، بیشتر بیمارستان‌های این شهر درگیر کرونا هستند و بیماران زیادی را بستری کرده‌اند.

در راه مقابله با کرونا ویروس با عباس اقوامی‌آملی مدیر بسیج جامعه پزشکی و سلامت سپاه شهرستان آمل هم صحبت شدیم تا از اقدامات بسیجیان همیشه در صحنه در مسیر ریشه‌کنی کرونا در این شهرستان بیشتر بدانیم.

اقوامی‌آملی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان آمل با اشاره به اینکه پس از شیوع کرونا ویروس طلایه‌داران بسیج جامعه پزشکی و سلامت در خط مقدم مقابله با آن از نخستین روز تاکنون شبانه‌روزی در تلاش هستند، اظهار کرد: گروه‌های بسیج جامعه پزشکی و سلامت سپاه ناحیه آمل پا به پای مدافعان سلامت با بسیج تمام امکانات وارد میدان شده تا با این ویروس منحوس مقابله کند.

وی با بیان اینکه با مطرح شدن بحث کرونا ویروس در کشور از هفته‌های گذشته فعالان اجتماعی و مجمع خیرین سلامت برای مقابله با این مهمان ناخوانده با پشتیبانی از بسیج جامعه پزشکمی و سلامت کمک‌های زیادی داشتند، افزود: همه کمک‌های خیران به صورت عادلانه بین مدافعان سلامت در بیمارستان‌ها توزیع شد.

مدیر بسیج جامعه پزشکی و سلامت سپاه شهرستان آمل با بیان اینکه فداکاری‌ها و جان‌فشانی‌هایی از سوی کادر درمان مشاهده می‌کنیم که واقعا قابل ستایش است، تصریح کرد: به خاطر حساسیت کار و برای حفظ سلامت مردم کمک‌های مردمی جذب شده و به صورت مستقیم بدون نامه‌نگاری‌های اداری در اختیار مدافعان سلامت قرار می‌گیرد.

این مسؤول یادآور شد: همچنین بسیج جامعه پزشکی گروه‌هایی از جوانان را به صورت خودجوش در حسینیه‎های آمل سازماندهی کرده و با در نظر گرفتن اهمیت موضوع، ایجاد روحیه جهادی و فرهنگ بسیجی امر بسته‌بندی و تولید مواد ضدعفونی کننده، کارگاه خیاطی، دوخت لباس و لوازم یک بار مصرف برای شهروندان مدافع سلامت در نقاط مختلف مراکز درمانی را در دسستور کار قرار داده است تا فرهنگ بسیجی و روحیه جهادی به روشنی در جامعه معنا شود.

اقوامی با اشاره به اهمیت امر آموزش به مردم برای مقابله با کرونا، بیان کرد: اگر مردم همانند گذشته این روزها در خیابان‌ها و جامعه حضور پیدا کنند و از خانه بیرون بیایند تمام اقدامات شبانه‌روزی ما از بین می‌رود و نقش بر آب می‌شود.

وی با اعلام اینکه نیروهای بسیج جامعه پزشکی در امر پاک‌سازی، گندزدایی و ضدعفونی محیط‌های بیمارستانی، مراکز درمانی و حوزه سلامت و تأمین لوازم و تجهیزات درمانی، میان وعده و جیره‌های غذایی شبانه‌روزی تلاش دارند، گفت: برای حفط سلامتی و ایجاد روحیه برای کادر درمان از نخستین روز در مراکز درمانی حضور داریم و مدافعان سلامت همانند روزهای عادی به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

مدیر بسیج جامعه پزشکی و سلامت سپاه شهرستان آمل با بیان اینکه پاک‌سازی و ضدعفونی اماکن عمومی، مساجد، کیوسک‌های بانک و دکمه‌های عابر بانک‌ها در معابر پرتردد شهری در اولویت خود قرار داده شد تا سهم مؤثری برای مهار کرونا داشته باشیم، خاطرنشان کرد: حضور جوانان به صورت خودجوش در مهار کرونا ارزشمند است البته قرارگاه مقابله با کرونا با دستور فرمانده کل سپاه همانند دیگر شهرها در شهرستان آمل فعالیت خود را آغاز کرده و به تبعیت آن، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آمل از آمادگی یگان‌ها و بسیج جامعه پزشکی برای مقابله با ویروس کرونا خبر داد.

این مسؤول با اعلام اینکه بسیج جامعه پزشکی در حوزه پشتیبانی، امداد، درمان و آموزش ورود جدی داشته است، خاطرنشان کرد: با هدف استفاده از ظرفیت مردمی قرارگاه جهادی و پشتیبانی برای مبارزه با کرونا را تشکیل داده و از توان اقشار مختلف استفاده خواهیم کرد البته تاکنون علاوه بر جامعه پزشکی و درمان، بسیج اصناف، مجمع خیرین سلامت، گروه‌های اجتماعی و نیروهای جوان فعالیت خود را آغاز کردند.

اقوامی‌آملی با بیان اینکه در حوزه خدمات درمانی بخشی از تلاش‌های خود را متمرکز کرده و دانشجویان، فارغ‌التحصیلان و بازنشستگان رشته‌های جامعه پزشکی، پرستاری و کمک بهیاری به مراکز درمانی هدایت شدند، تصریح کرد: در این زمینه باید به توان فراوان تولید اقلام بهداشتی نیز اشاره کرد زیرا رویکرد اصلی بسیج جامعه پزشکی کمک به عادی‌سازی شرایط و ایجاد امید در بین مردم و جامعه است هرچند در همه فعالیت‌ها مستقل اقدام نمی‌کنیم و همه اقدامات تحت نظارت سپاه ناحیه آمل و سازمان بسیج جامعه پزشکی مازندران است.

وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی برای مقابله با کرونا ویروس و استفاده از واژه ارزشی شهید برای افرادی از کادر درمان که جان خود را برای مقابله با این ویروس از دست دادند، افزود: تاکنون با ارائه خدمات حمایتی و پشتیبانی به تمامی مراکز درمانی، بهداشتی و پایگاه‌های اورژانس گام‌های مهمی برداشتیم، اقلامی همانند پتو، بالشت، کیت حفاظت فردی، ماسک N95 ، ماسک معمولی، شیلد، مایع ضدعفونی کننده، هند راب، گان، ملحفه یک بار مصرف، انواع دستمال کاغذی و حوله‌ای، پارچه‌های تنظیف، خرما، میوه‌جات، گوشت گرم، ماهی، شیر، آب معدنی، ماهی قزل‌آلا، دستکش معاینه و معمولی، روبالشتی، کلاه، دستگاه سم‌پاش، قرص ویتامین D، لباس بیمار و انواع لوازم یک بار مصرف در اختیار کادر درمانی قرار گرفته که بخشی از آنها از تولیدی کارگاه‌های جامعه پزشکی بوده و به جامعه هدف تحویل شد.

اقوامی آملی با اشاره به توزیع ۱۲۰ پرس وعده شام گرم بین کادر درمانی در بیمارستان‌های درگیر کرونا ویروس، یادآور شد: در مسیر خدمت‌رسانی برای ریشه‌کنی کرونا بیش از ۵۰ نفر از نیروهای بسیج خودجوش پای کار هستند.

وی با اشاره به بازدید میدانی دادستان و اعضای مجمع خیرین شهرستان آمل و اختصاص کارت هدیه به کادر درمانی بیمارستان، متذکر شد: تاکنون بیش از یک تن میوه، ۳ هزار بسته شیر، یک هزار عدد ماسک N۹۵ ، ۱۰ هزار جفت دستکش معاینه، ماهی قزل‌آلا برای تأمین ناهار ۱۲۰ پرسنل، ۵۰۰ باکس آب‌معدنی ۶ بطری، یک هزار عدد آب‌میوه، چهار دستگاه سم‌پاش، ۳۰۰ قوطی مواد ضدعفونی کننده، ۲۰ کارتن ۱۰۰ عددی بیسکوئیت پذیرایی، ۳۰۰ دست لباس بیمار، ۴۰۰ عدد کیت حفاظت فردی، ۵۰ جفت چکمه، یک هزار دست انواع لباس حفاظتی یک بار مصرف، ۵۰۰ عدد شیلد حفاظتی پرسنل ۵۰ تخته پتو و ۵۰ عدد ملحفه در اختیار کادر درمانی قرار گرفت.

اقوامی با اشاره به فعالیت پیرایشگران خیرخواه این شهرستان در اصلاح موی سر و صورت کادر درمانی و پرستارانی که در قرنطینه مشغول خدمت به بیماران مبتلا هستند، بیان کرد: کلاه جراحی به تعداد یک هزار عدد، دستکش یکبار مصرف نایلونی ۵۰۰ بسته، روبالشتی یک‌بار مصرف ۵۰۰ عدد، آستین محافظ دست یک هزار عدد و دستمال کاغذی ۱۰۰ بسته از دیگر اقلام هستند که برای استفاده حافظان سلامت جامعه در نابودی ویروس کرونا قرار گرفت.

وی با قدردانی از مسؤولان نظام پرستاری شهرستان آمل برای جمع‌آوری و توزیع عادلانه کمک‌های مردمی و اقلام اهدایی خیران، بیان کرد: امیدواریم با رعایت همه موارد ایمنی و بهداشتی از سوی مردم کشورمان هرچه زودتر شاهد ریشه‌کنی و نابودی کرونا ویروس در ایران باشیم و جشن غلبه بر آن را بر پا کنیم، بیان کرد: واقعا مردم از مسافرت‌های غیرضروری خودداری کنند، در خانه بمانند و خود را از مقابله با کرونا ویروس در امان نگه دارند.

اقوامی از مردم و خیران درخواست کرد تا اقلام اهدایی و مبالغ مورد نظر خود را برای حمایت و پشتیبانی از کادر درمانی به بسیج جامعه پزشکی و سلامت شهرستان آمل تحویل دهند تا حافظان سلامت جامعه را در مسیر خدمت‌رسانی بهتر و ریشه‌کنی زودتر کرونا ویروس یاری رسانند.

به گزارش فارس، همان‌گونه که این روزها تصاویری از مردم چین و شهر ووهان را مشاهده می‌کنیم که ماسک از صورت گرفته و جشن پیروزی می‌گیرند باید بدانیم که در مسیر مقابله با کرونا سختی‌های فراوان تحمل کردند، پس هیچ پیروزی به راحتی به دست نمی‌آید و با مشقت حاصل می‌شود.

مردم کشورمان باید ویروس کرونا را باور کنند، در راه مقابله با آن بهداشت فردی، شستن دست و ضدعفونی کردن آن را جدی بگیرند و با تعطیل کردن سفرهای شمال و جنوب، در خانه بمانند.

مطمئن هستیم کشورمان هم به زودی جشن پیروزی بر کرونا را جشن می‌گیرد اگر مراعات لازم را انجام دهیم، به فکر خودمان، والدین، همسر و فرزندان باشیم و بیشتر از گذشته بهداشت فردی و اجتماعی را در نظر داشتیم باشیم.

گزارش از قربانعلی مسافر

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.