با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

بلده، سردترین شهر کشور شد

بلده، شهر کوهستانی واقع در منطقه غرب مازندران روز گذشته با دمای هوای ۱۰ و ۶ دهم درجه سانتی گراد زیر صفر، سردترین نقطه کشور بود .

منتشر شده

در

مرکز ملی خشکسالی و  مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور جدول پایین ترین دماهای ثبت شده در کشور طی روز جمعه را منتشر کرد که بلده با پیشی گرفتن از ۳۰ نقطه سرد کشور ، عنوان سردترین را به خود اختصاص داد.  

در این جدول بلده در مازندران با دمای ۱۰ و ۶ دهم سانتی گراد زیر صفر در صدر این لیست قرار دارد و سراب در آذربایجان غربی و فیروزکوه در تهران با دمای ۱۰ و ۴ دهم سانتی گراد زیر صفر  و ورزقان در آذربایجان شرقی با دمای ۱۰ و یک دهم درجه سانتی گراد زیر صفر پایین ترین دما را در این روز داشتند.

دیگر مناطق سرد کشور دمای هوای ۹ و یک دهم درجه سانتی گراد زیر صفر تا ۶ و چهار دهم سانتی گراد زیر صفر برای آنها ثبت شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی مازندران گفت : بلده، در جدول منتشر شده از سوی مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور، پایین ترین دماهای ثبت شده در ۳۰ ایستگاه کشور اعلام شد که در آن بلده سردترین دما را داشت.  

سعید غلامپور با اشاره به اینکه این هوای سرد موجب بارش برف نشده است، ادامه داد : زمانی که در طول روز، زمین انرژی گرما را جذب می کند و شبانگاه این انرژی ها به آسمان ساطع می شود موجب کاهش دما و سرمای هوا می شود.

کارشناس هواشناسی مازندران گفت : با توجه به اینکه  این شرایط برای بلده رخ داد موجب سرمای هوا در این منطقه شد که این شرایط آب و هوایی برای این منطقه، مساله ای خارج از تصور نمی باشد.

وی درباره وضعیت شرایط جوی مازندران در هفته پیش رو نیز اعلام کرد : مازندرانی ها صبحگاه نخستین روز هفته خود را با دیدن مه آغاز کردند که این مه نشان دهنده پایداری هوا است.

به گفته غلامپور از امشب سامانه بارشی از غرب مازندران وارد استان می شود که به مرور این سامانه مناطق شرقی و مرکزی استان را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

وی گفت : این سامانه بارشی و سرد تا شب یکشنبه در مازندران مستقر است و همراه با بارش باران در پایین دست، در ارتفاعات نیز بارش برف را شاهد خواهیم بود.

کمینه و بیشینه دمای ساری، مرکز مازندران برای امروز شنبه ۴ و ۱۳ درجه سانتی گراد پیش بینی شد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.