با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

بهره‎برداری از نخستین دانشکده دامپزشکی 3 استان شمالی کشور در دهه فجر

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر/ رئیس دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل ساختمان جدید دانشکده دامپزشکی پس از یک دهه ایام الله دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی امسال به عنوان نخستین دانشکده سه استان شمالی کشور افتتاح می‌شود.

افتتاح مجموعه ورزشی چمن مصنوعی و کلنگ‌زنی ساختمان خدماتی دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین این شهرستان شامگاه پنج‌شنبه با حضور هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان، مسؤولان استانی و شهری به بهره‌برداری رسید.

رئیس دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل در این مراسم با اعلام اینکه این دانشگاه یک هزار و ۵۶۰ دانشجو در چهار دانشکده دارد، اظهار کرد: دانشکده‎های دامپزشکی، زیست فناوری، پژوهشکده گیاهان دارویی و مهندسی فناوری‌های نوین با ۵۰ عضو هیات علمی مشغول به فعالیت هستند که دو هیأت علمی دانشگاه جزو دانشمندان و مفاخر یک درصد دنیا هستند.

اکبر حاجی‌زاده مقدم افزود: تا پایان نیمه اول سال 1402 در سه فراخوان وزارت علوم و تحقیقات تعداد ۱۵ عضو جدید هیأت علمی جذب این دانشگاه خواهند شد و به اعضای هیأت علمی اضافه می‌شوند.

وی با بیان اینکه تنها دانشکده دولتی دامپزشکی در سه استان شمالی کشور در این دانشگاه مستقر است، تصریح کرد: با حضور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری زمین ورزشی چمن مصنوعی با هزینه یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

رئیس دانشکاه تخصصی فناوری‎های نوین آمل با اعلام اینکه آیین کلنگ‌زنی فضای خدماتی همچون سلف دانشجویی برادران و خواهران، نمازخانه و سالن تشکل‌ها به زمین زده شد، بیان کرد: این مجموعه به مساحت کل یک هزار و 700 مترمربع و سطح اشغال 340 متر مربع در پنج طبقه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: این فضا با کمک ۵۰ درصد با تبدیل به احسن کردن زمین خیران، موافقت هیأت امنای دانشگاه مازندران و ۵۰ درصد در قالب طرح توسعه 50 درصدی وزارت علوم با هزینه ۳۰ میلیارد تومان حداکثر تا سه سال آینده بهره‎برداری می‎شود.

حاجی‌زاده یادآور شد: ساختمان جدید دانشکده دامپزشکی پس از یک دهه ایام الله دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی امسال به عنوان نخستین دانشکده سه استان شمالی کشور افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به کلنگ‌زنی اولین خوابگاه دانشجویی در شهرستان آمل هم در دهه فجر برگزار می‌شود، گفت: ساخت خوابگاه دانشجویی ردیف بودجه در سازمان برنامه بودجه و اختصاص ردیف بودجه ۱۴۰۲ اخذ کرده و در ردیف تملک دارایی شهرستان جای گرفته است.

حاجی‎زاده یادآور شد: اعتبار اولیه پروژه بیش از ۱۷ میلیارد تومان برای سال آینده پیش‌بینی شد و عملیات ساخت آن در بازده زمانی حداکثر پنج سال در زمینی به مساحت ۳ هزار و ۷۵۰ مترمربع در چهار طبقه و هشت سوئیت به ظرفیت ۳۲۰ انجام می‌شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.