با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

به نمایش درآمدن آثارمنتخب عکاسان ۲۲ استان در «اشکواره حسینی» آمل

آثار منتخب وبرگزیده بخش عکس دومین همایش فرهنگی وهنری اشکواره حسینی درقالب نمایشگاه گروهی در آمل به نمایش گذاشته شد.

منتشر شده

در

مجید نیکجو دبیر بخش عکس دومین همایش فرهنگی هنری اشکواره حسینی در حاشیه افتتاح نمایشگاه عکس اشکواره حسینی اظهار داشت:تا ۸ مهرماه امسال که فرصت ارسال آثار بخش عکس این همایش تعیین شده بود، یک هزارو ۴۰۰ عکس از۱۴۶ عکاس از ۲۲ استان کشور به دبیرخانه این همایش درآمل ارسال شد.

نیکجو افزود: پس از داوری عکس های ارسالی به دبیرخانه اشکواره حسینی، در نهایت ۳۰ عکس منتخب از ۲۴ عکاس برگزیده و درنمایشگاه گروهی درنگارخانه زر آمل به نمایش عموم گذاشته شد.

وی اضافه کرد، که موضوع عکس های ارسالی به دومین همایش فرهنگی هنری اشکواره حسینی درآمل عکاسی مستند از " محروم وعاشورا " بوده وبا وجود استانی بودن این همایش خوشبختانه عکاسان استانهای مختلف استقبال خوبی ازدومین دوره این همایش داشتند.

دبیر بخش عکس دومین همایش فرهنگی هنری اشکواره حسینی درآمل ادامه داد، این همایش به عنوان یکی از بزرگترین همایش ومسابقه دربخش عکس عاشورایی به لحاظ تعداد آثار دریافت شده و عکاسان شرکت‌کننده از استان‌های کشور محسوب می شود.

نیکجو با بیان اینکه نقش عکاسی مستند و درک موضوع عاشورا و کنکاش این واقعه در بین اقوام و قشرهای مختلف اجتماع بروز و ظهوری حائز اهمیت دارد، اضافه کرد، عزاداری ها و آیین هایی که بیش از یکهزارو۴۰۰ سال موجب یادآوری واقعه عاشورا شده اند جزئیاتی دارد که عکاسان، فرم و محتوا را با کشف و تحلیل نیت ها، رفتارها، عادت ها، اعتقادات و اتفاقات بزرگترین گردهمایی شیعیان جهان در یک قاب به تصویر می کشند.

دومین همایش فرهنگی هنری استانی اشکواره حسینی از ۲۸ مهر در بخش شعور به طور رسمی در شهرستان آمل آغاز شد.

حدود ۸ هزار اثر در بخش های ' فیلم مستند و کوتاه، نمایش خیابانی، شعر، عکس ، سرود ، تواشیع ودلنوشته ' با موضوع' امام‌حسین (ع) و مدافعان حرم به دبیرخانه این همایش ارسال شده واثار منتخب در سطح سالن های فرهنگی وهنری ونگارخانه های سطح این شهرستان در ۹ آبان ماه به نمایش عموم گذاشته خواهد شد.

آیین اختتامیه این اشکواره روز ۱۱ آبان برگزار و از ۳ نفر برتر دربخش به انتخاب هیئت داوران، با اهدای لوح تقدیر، تندیس وجوایزنقدی تجلیل می شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.