با ما همراه باشید

تجارت

بیمارستان های غیرآموزشی به مکان های درمانی آموزشی در مازندران تبدیل شوند

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: بیمارستان های بزرگی در سطح استان داریم که لازم است برای تربیت و آموزش پزشکان بیمارستان های غیرآموزشی تبدیل به مکان های درمانی آموزشی شوند.
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، فرهنگ بابامحمودی شامگاه شنبه در نخستین آئین روپوش سفید و ورود 24 دانشجوی پزشکی این شهرستان به بیمارستان ها، اظهار کرد: در این دنیا پرونده همه چیز با پایان عمر در عالم جسمانی بسته می شود ولی برخی اعمال و حسنات انسان برای به صورت مداوم پاداش و ثواب دارند.

وی افزود: تربیت فرزند صالح، حفر چشمه و استفاده عموم از آن، کاشت درخت، تألیف کتاب خوب و انجام کارهای خیر و حسنه برای همیشه پاداش دارد.

این استاد برجسته دانشگاه با اعلام اینکه عمر انسان نعمت و سرمایه بدون نظیر است و باید بدانیم در مدت عمر خود چه کردیم، تصریح کرد: عمر سرمایه گذرا و ناپایدار است که باید با انجام امور خیر و کارهای اثرگذار آن را پایدار کنیم.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه همیشه آرزو داشتم دانشجویان جوان پزشکی توأم از علم و عمل بهره بگیرند، بیان کرد: آئین روپوش سفید یک مراسم آموزشی، انگیزشی، اخلاقی و فرهنگی است زیرا پوشیدن لباس سفید بسیار ارزشمند است چون پزشکی شغل مقدس، سراسر عزت، خدمت، خلوص و یکرنگی است.

بابامحمودی با اشاره آیه ۹ سوره نحل، خاطرنشان کرد: خداوند در این آیه می فرمایند که انسان از مادر نادان دنیا آمده ولی امکان دانا شدن را خداوند به شما داده است، پس باید هم بشنویم، هم ببینیم و بخوانیم تا جاودانه بمانیم.

وی با اعلام اینکه در عمر طبابت باید امین بیماران شویم، ادامه داد: والدین پزشکان جوان باید افتخار کنند که تربیت فرزندانی را بر عهده داشتند که دستان آنها شفابخش خواهد بود پس باید مواظب خود، اخلاق، رفتار و ارزش لباس مان باشیم.

این متخصص بیماری های عفونی با اشاره به اهداف همایش روپوش سفید، خاطرنشان کرد: شکرگذاری از خداوند، والدین، معلمان، اساتید، همه مسؤولان و یادآوری رسالت دانشجویان در پوشش مقدس پزشکی از مهمترین این جشن مقدس است.

وی با اعلام اینکه باید پزشکان جوان جامعه تبدیل به دانشمندان بزرگ علمی و عملی کشورمان شوند، بیان کرد: بیمارستان های بزرگی در استان مازندران و شهرستان آمل داریم که خدمات بیشمار به بیماران ارائه می کنند، پس لازم است برای تربیت و آموزش پزشکان بیمارستان های غیرآموزشی تبدیل به مکان های درمانی آموزشی شوند.

بابامحمودی در پایان گفت: پزشکان آینده جامعه باید در رعایت استانداردها را در اولویت خود قرار دهند و نمادهای پزشکی را همیشه رعایت کنند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.