با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

بیمار حین عمل دچار آمبولی ریه و ایست قلبی شد

رئیس بیمارستان امیر مازندرانی درباره جان‌باختن یک بانوی مازندرانی حین عمل جراحی ساده در این بیمارستان توضیحاتی داد و گفت: بیمار حین عمل دچار آمبولی ریه و ایست قلبی شد اما علت ایست قلبی را پزشکی قانونی تعیین می‌کند.

منتشر شده

در

ر پی انتشار خبری با عنوان جان‌باختن یک بانوی مازندرانی در یک جراحی ساده در یک مرکز درمانی در ساری و ورود دانشگاه علوم پزشکی مازندران به این پرونده؛ افشین معلم‌سواسری رئیس بیمارستان امیر مازندرانی شهرستان ساری که این اتفاق در این بیمارستان رخ داده بود در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس به تشریح جزئیات این ماجرا پرداخت و اظهار کرد: حدود ساعت 6 عصر روز  یک‌شنبه هفته گذشته بیماری به نام رضوانه جانی‌پور 55 ساله در حین جراحی دچار ایست قلبی شد و بلافاصله عملیات احیا آغاز اما متأسفانه موفقیت‌آمیز نبود.

وی با بیان اینکه حدود 15 دقیقه بعد از شروع بیهوشی بیمار دچار ایست قلبی شد، افزود: قبل از عمل پزشک قلب تایید جراحی را داده بود و اقدامات پزشکی لازم در این مرکز انجام و پس از آن بیهوشی و عمل صورت گرفت. 

رئیس بیمارستان امیر مازندرانی در ادامه افزود: بلافاصله پس از انجام جراحی اقدامات احیا آغاز شد و تا 55 دقیقه ادامه داشت و بیمار تایید سلامت قلب را داشت و بستر لازم برای بیهوشی فراهم  و همچنین بیهوشی بیمار با ماسک انجام شده بود. 

این مسؤول با بیان اینکه طی بررسی‌های صورت گرفته بیمار سابقه بیماری فشار خون بالا را داشت و دارو استفاده می‌کرد، افزود: آنژیوگرافی هم شده بود اما اطلاعات دقیقی در اختیار نداشت و اعلام کرد که یک آنژیوگرافی انجام داده و مشکلی ندارد.

معلم‌سواسری با بیان اینکه همه کسانی که خبر را می‌شنوند مرگ را به عمل و بیهوشی ربط می‌دهند، خاطرنشان کرد: بیمار حین عمل دچار آمبولی ریه و ایست قلبی شد اما علت مرگ و اینکه به چه علت ایست قلبی رخ داده است را فقط پزشکی قانونی تعیین می‌کند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.