با ما همراه باشید

تکنولوژی

تحصیل 250 هزار دانشجو در رشته‌های وزارت بهداشت/ فعالیت ۱۵۰ رشته تخصصی و فوق تخصصی

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / معاون وزیر بهداشت و درمان با بیان اینکه ۲۵۰ هزار دانشجو در رشته‌های وابسته به این وزارتخانه فعالیت دارند، گفت: بیش از 21 هزار عضو هیأت علمی در ۱۵۰ رشته تخصصی و فوق تخصصی داریم.

ابوالفضل باقری‌فرد عصر امروز در آئین افتتاح فاز یک بازمهندسی و تجهیز ساختمان شماره ۲ دانشکده‌ها و پردیس پزشکی این شهرستان اظهار کرد: همیشه خیران و نیک اندیشان توانمند بازوان توانمند وزارت بهداشت و درمان هستند همچنین در چند سال گذشته با توجه به افزایش خیران حوزه سلامت به تعداد خیران آموزشی اضافه شده است و انتظار داریم به تعداد خیران حوزه آموزش بیشتر از گذشته اضافه شود.

وی با اشاره به خیران حوزه آموزش و یادگیری نیز دست به صدقه جاریه می‌زنند و امر آموزش سینه به سینه به نسل‌ها منتقل شده و اثرات و خیرات آن برای همیشه جاری و اثرگذار است، افزود: با اهدای یک وسیله و دستگاه بعد از مدت‌ها شاهد خرابی و فرسودگی هستیم ولی خیر در راستای آموزش ماندگار است، ساخت یک ساختمان آموزشی بسیار سخت است هرچند در وزارت بهداشت دنبال کردن شعار عدالت، تعالی و بهره وری در دستور کار است، توسعه کمی و کیفی در حوزه آموزش بسیار مهم است و باید در زمینه عدالت رشته های پزشکی و امکانات آموزشی با نگاه عادلانه در تمام کشور گسترش یابند.

معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: آمل از شهرهای شاخص علمی با توجه به زیست علما، فقها، چهره‌های علمی و تحقیقاتی است و رشته علوم پزشکی دیر وارد این شهرستان شد، باید در راستای ایجاد دانشکده علوم پزشکی بیمارستان‌های آمل هم روند آموزشی را در پیش گیرند تا دانشجویان پزشکی علاوه بر علوم پایه امور بالینی را در همین شهر بگذارنند و مجبور نباشند به شهرهای اطراف بروند.

وی ادامه داد: همچنین با پیگیری لازم می‌توان بیمارستان درمانی را به آموزشی تبدیل کرد تا دانشجویان پزشکی تمام عرصه آموزشی را در این شهرستان سپری کنند.

وی با اعلام اینکه آموزش عامل توسعه پایدار و پیشرفت در هر جامعه می شود، ادامه داد: آموزش قلب تپنده کشور است و در زمان شیوع ویروس منحوس کرونا با تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها دادیم که معمولا همه جا رو به تعطیلی رفت.

باقری فرد با اشاره به اینکه آموزش به هر جامعه روح می‌دهد و شادابی ایجاد می‌کند، یادآور شد: وزارت بهداشت در کنار برنامه‌های خود در ۱۸ ماه گذشته کارنامه درخشان دارد از کنترل کووید ۱۹ تا اقدامات اساسی که در حوزه سلامت، آموزش و پژوهش انجام شده است.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی با اعلام اینکه وزارت بهداشت و درمان ۲۵۰ هزار دانشجو در رشته‌های وابسته به این وزارتخانه دارد، گفت: تعداد بیش از ۲۱ هزار عضو هیأت علمی در ۱۵۰ رشته تخصصی و فوق تخصصی با امکانات پیشرفته در کشور داریم، زمانی مردم کشورمان توسط پزشکان هندی و پاکستانی‌ها با ایما و اشاره درمان می‌شدند ولی امروزه هیچ رشته‌ای نداریم که در دنیا باشد و ما در اختیار نداشته باشیم، در هیچ رشته بالینی نیاز به خارج از کشور نداریم جز تعدادی محدودی از رشته‌های منحصر به فرد ژن تراپی و رشته‌های خاص جدید که این مهم از برکات ارزشمند و دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

باقری فرد با اشاره به لزوم آموزشی شدن دو بیمارستان از چهار بیمارستان دولتی آمل، افزود: وزارت بهداشت و درمان در کنار توسعه کمی به توسعه کیفی تأکید دارد و توجه به امر کیفیت بهداشت و درمان از تأکیدات رهبر انقلاب اسلامی در ساسیت های ابلاغی است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد متخصصان کشور عراق از ما بیشتر است، گفت: ولی تعداد بیمارانی که برای درمان از عراق به ایران می آیند بسیار زیاد است که نشان از کیفیت آموزش‌های کشورمان دارد.

معاون آموزش وزارت بهداشت و درمان با اعلام اینکه امروزه آموزش و علوم پزشکی مان مورد تأیید فدراسیون جهانی آموزش پزشکی است، بیان کرد: فارغ التحصیلان پزشکی در کشورمان مدرک شان هر کجای دنیا مورد تأیید سازمان جهانی بوده که از افتخارات ما است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.