با ما همراه باشید

ورزشی

تغییر نگرش؛ حلقه مفقوده مربیان والیبال برای رسیدن به سطوح جهانی

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / رئیس کمیته آموزش و پژوهش فدراسیون والیبال باید نگرش و دیدگاه مربیان کشور برای فعالیت در عرصه بین‌المللی تغییر کند، گفت: حلقه مفقوده والیبال برای رسیدن به سطح بالای بین‌المللی و جهانی نیازمندی به نگرش جهانی است.

جواد مهرگان در نشست دوره مربیگری سطح یک بین‌المللی فدراسیون والیبال به میزبانی این شهرستان، اظهار کرد: مربیان زیادی در کشورمان فعالیت دارند که از تجربه کافی برخودار بوده و بسیاری در کسب دانش و حضور در دوره‌های مختلف مربیگری فعال هستند.
وی با بیان اینکه باید در امر آموزش ورزش والیبال به یک درک درستی برسیم، افزود: آموزش مسئله بسیار مهم بوده و همانند کاشتن بذر است پس مربیان رده‌های مختلف باید جدیدترین روش‌ها را برای تربیت و پرورش والیبال‌دوستان به کار گیرند.
رئیس کمیته آموزش و پژوهش فدراسیون والیبال با اشاره به اجرای شیوه‌های نوین برای پرورش بازیکنان، تصریح کرد: همیشه مهمتر از یافتن استعدادها، چگونگی پرورش دادن آنها است، باید نگرش‌ها در امر آموزش والیبال تغییر کند و نگرش‌مان را برای سطح نخست والیبال دنیا عوض کنیم.
مهرگان با تأکید بر اینکه هیأت‌های استانی بازوان مورد اعتماد و قدرتمند فدراسیون والیبال هستند، یادآور شد: هم‌اکنون در مرحله صادرات مربی هستیم و مربیان کشورمان از لحاظ دانش فنی و مدیریت تیم در سطح بالایی جای دارند پس باید نگرش‌مان را بین‌المللی کنیم تا در ایجاد ارتباط با کشورهای دنیا توانمند و قدرتمند عمل کنیم.
وی با اشاره به اینکه باید نگرش و دیدگاه مربیان کشورمان برای فعالیت در سطوح بین‌المللی ایجاد شود، گفت: معتقدم امروزه حلقه مفقوده والیبال برای رسیدن به سطح بالای بین‌المللی و جهانی نیازمندی به نگرش جهانی است.
مدرس بین‌المللی والیبال کشورمان با اعلام اینکه برای برنامه‌ریزی در سال جدید میلادی منتظر دستورات فدراسیون جهانی والیبال هستیم، تصریح کرد: از 14 تا 17 آذر امسال دوره تخصصی آمادگی جسمانی بانوان در کمپ تیم‌های ملی فدراسیون والیبال برگزار می‌شود همچنین 10 تا 14 اسفند نیز دوره تخصصی تکنیک‌های آموزش مینی‌والیبال رده پایه ویژه بانوان از دیگر دوره‌های آموزشی است.
وی با بیان اینکه به نظرم واژه مربی خارجی که در رشته‌های مختلف بین مردم و ورزش‌دوستان کشورمان رایج است یک واژه‌ای توهین‌آمیز است، یادآور شد: باید این واژه از این پس استفاده نشود و به مربی سطح بالا از خارج کشور اشاره کنیم زیرا نباید هرگز فکر کنیم که یک خارجی چه مربی یا بازیکن از هر ایرانی بهتر است و باید این دیدگاه عوض شود.
مهرگان آمل را شهری والیبالی و ورزشی دانست و گفت: آمل از شهرهای شاخص در زمینه تربیت بازیکنان و مربیان در رشته والیبال است و از مراکز مهم والیبال کشور محسوب می‌شود پس باید مدرسان باتجربه و اکادمیک بیشتری از این شهر در رده‌های مختلف فعالیت داشته باشند و این قطب تربیت مربی و بازیکن به یک قطب پژوهشی و آموزشی در کشور مطرح شود.

ایران از قدرت‎های والیبال دنیا است
مدرس فدراسیون جهانی والیبال از کشور ترکیه در این نشست بیان کرد: مازندران استانی سرسبز و پر از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری است و مردم این استان مردم خونگرم بوده و میزبان بسیار خوبی برای مهمانان هستند.
چنگیز آکار چشمه افزود: ایران از کشورهای برجسته در رشته والیبال است و بزرگان والیبال زیادی دارد.
وی تصریح کرد: دوره‌های آموزشی زیادی را در آمل سپری کردم و همیشه مربیان این کشور بااستعداد، سختکوش و توانمند هستند.
آکارچشمه، ایران را از کشورهای قدرتمند در والیبال دنیا دانست و بیان کرد: مربیان داخلی توانمندی در ایران وجود دارند که نه تنها در کشورشان بلکه در کشورهای خارجی کارنامه خوبی از خود به جای گذاشتند و به عنوان مربی قابل اتکا و مطمئن تلقی می‌شوند.
مدرس فدراسیون جهانی والیبال FIVB ، با اشاره به اینکه ایران نه تنها در خاورمیانه بلکه در دنیا از بهترین‌های والیبال محسوب می‌شود، یادآور شد: مربیان ایرانی با تقویت راه‌های ارتباط گیری کلامی و زبان خارجه می‌توانند بیشتر از گذشته در عرصه مربیگری موفق باشند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.