با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

تقدیر از دختران برتر شهرستان آمل

همزمان با ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و دهه کرامت دختران برتر شهرستان آمل با حضور مسئولان شهرستان تجلیل شدند.

منتشر شده

در

فاطمه رحمانی مسئول امور بانوان و خانواده فرمانداری ویژه شهرستان آمل ظهر یکشنبه در مراسم تجلیل از دختران برتر این شهرستان گفت: حضرت معصومه (س) الگوی الهام بخش و کامل دختران ایرانی است که می‌تواند چراغ راه آنان باشد، و مطالعه زندگی، سیره و الگو گرفتن از زنان دین اسلام موجب موفقیت دختران و زنان جامعه می‌شود.

رحمانی افزود: نامگذاری روز ولادت حضرت معصومه (س) به نام دختر فقط یک نامگذاری صرف نیست بلکه نقطه عظمتی برای تحقق سیره عصمت و طهارت در زندگی دختران و بانوان جامعه اسلامی و رشد و تعالی در مسیر انسانیت است.

وی به توانایی بالای دختران شهرستان آمل در کسب مدارج عالی اجتماعی، علمی و فرهنگی ورزشی اشاره کرد وادامه داد: توجه به خدای متعال به عنوان منشأ همه موفقیت‌ها و ایمان به قدرت ذاتی خود می‌تواند باعث موفقیت و کسب بهترین عناوین برای دختران ایرانی شود.

مسئول امور بانوان و خانواده فرمانداری ویژه آمل دربخش دیگری با بیان اینکه خانواده سالم، پویا و الهی برای اینکه سعادتمندی، رضایت و خوشبختی را برای اعضا خود و جامعه رقم بزند چاره‌ای ندارد جز آنکه از آموزه‌های قرآنی بهره بگیرد، اضافه کرد، ضرورت دارد به نیازهای فردی، اجتماعی، مسوولیت‌های مردان، زنان و فرزندان در خانواده، محبت، تفاهم و حسن خلق، غیرت، معاشرت، حیا، عفت و حجب و توجه کرده و در سایه شناخت و رفتار عقلانی برپایه این ستون‌های تربیتی خانواده، شاهد پرورش نسلی برخوردار از سلامت فکری و قلبی خواهیم بود.

به گفته رحمانی، دهه کرامت فرصت مغتنمی است که والدین، کودکان و نوجوانان و جوانان را با سیره عملی حضرت معصومه (س) و حضرت امام رضا (ع) آشنا کرده و بی شک پایدارترین، ماندگارترین و مؤثرترین یادگیری به یمن این ایام اتفاق خواهد افتاد.

نماینده مردم آمل درمجلس شورای اسلامی نیز دراین مراسم، با بیان اینکه خانواده نقش مؤثری در تربیت فرزندان دختر دارد افزود: دختران نمونه و الگو در جامعه که باعث افتخار و عزت جامعه می‌شوند در خانواده‌هایی تربیت می‌شوند که الگوهای اسلامی و دینی دارند.

عزت اله یوسفیان ملأ افزود: امروز دشمنان با انواع شیوه‌های مدرن از جمله ترویج شبکه‌های اجتماعی در صدد هستند تا دختران جامعه ایران را به فساد و تباهی بکشانند و این آسیب توجه و هوشیاری بیش از پیش خانواده‌ها را می‌طلبد.

در این مراسم که با حضور حدود یکهزار نفر از بانوان شهرستان آمل برگزار شد، از ۱۶ نفر از دختران نخبه در رشته‌های مختلف فرهنگی، علمی، هنری و ورزشی ونیز دختران شهدای مدافع حرم با اهدای لوح تقدیر و هدیه تجلیل شد.

بازه زمانی اول ذی القعده ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) تا ۱۱ ذی القعده ولادت امام رضا (ع) هر سال به نام دهه کرامت نامگذاری می‌شود.

جشن‌های مردمی دهه کرامت همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و روز دختر با نام «کریمة اهل بیت (علیهم السلام)؛ الگوی دختر مسلمان در تبعیت از ولیّ زمان» در سراسر کشور درحال برگزاری است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.