با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

تقویت دانشگاه‌های تخصصیِ هدفمند و با برنامه

وزیر علوم و تحقیقات با اشاره به لزوم توجه به طرح کیفی‌سازی آموزش عالی در سطح کشور، گفت: دانشگاه‌های تخصصیِ با برنامه و هدفمند، تقویت می‌شوند.

منتشر شده

در

منصور غلامی در بازدید از احداث پروژه ساختمان دانشکده دامپزشکی وابسته دانشگاه فناوری‌های نوین این شهرستان در منطقه کلاصفا، اظهار کرد: مراکز آموزش عالی فراوانی در کشور مشغول فعالیت هستند و توزیع آنها در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف متفاوت است.

وی با بیان اینکه در بیشتر شهرهای مازندران مراکز علمی و دانشگاه‌های دولتی فعالیت دارند، افزود: در شهرستان آمل نیز مرکز دولتی و غیردولتی مناسب داریم هرچند در طرح ساماندهی آموزش عالی بر روزی کیفی‌سازی تلاش داریم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه در آمل و دیگر شهرها شایسته است تا مراکز علمی مناسب مردم و جوانان با امکانات کافی و کامل ارائه شود، تصریح کرد: از ویژگی‌های بارز دانشگاه فناوری‌های نوین در آمل تخصصی بودن آن است البته نباید به سمت تکثیر دانشگاه‌های جامع برویم.

این مسؤول با اشاره به تقویت دانشگاه‌های تخصصی با اساتید خوب، نخبه و علمی، بیان کرد: باید این دانشگاه‌ها در ارائه خدمات علمی و پژوهشی با بکارگیری نیروهای توانمند، نام‌آور و تأثیرگذار باشند.

غلامی با اعلام اینکه باید به دانشگاه‌های توانمند در حوزه تخصصی کمک کنیم، یادآور شد: مجموعه دانشگاه مازندران قدمت، سابقه علمی و توانمندی بسیار خوبی دارد و باید در راستای کیفی‌سازی گام‌های بیشتری برداشت.

وی تصریح کرد: براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور برای کیفی‌سازی در 10 منطقه تقسیم شده است ولی فعلا براساس سامانه استانی پیش‌ می‌رویم و در چارچوب مجموعه آموزش عالی خود اقداماتی را تسریع می‌بخشیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: باید در راستای اجرای برنامه‌های منسجم دست یکدیگر را بگیریم و با هدف و نیت ارتقای جایگاه علمی با هیأت علمی خوب و سوابق کاری والا به دستاوردهای بزرگ برسیم.

این مسؤول با تأکید بر اینکه دانشگاه‌های پیام نور، جامع علمی و کاربردی و فنی و حرفه‌ای هم باید با برنامه‌های مدون برای رسیدن به اهداف تقویت و توسعه یابند، ادامه داد: دانشگاه‌های غیردولتی نیز نیاز است حتما ساماندهی یابند و حداقل شاخصه‌ها را فراهم کنند.

غلامی با بیان اینکه طرح اصلی در دانشگاه‌های دولتی به صورت شبکه‌ای است تا از اقدامات انفرادی و جداگانه کار کردن خودداری شود، گفت: لازم است تا با یک شبکه برنامه‌ریزی شده و مدیریت منسجم کار را به سوی رسیدن به اهداف عالی پیش ببریم.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.