با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

تلخ و شیرین اورژانس مازندران | از تولد نوزاد عجول در آمبولانس تا فوت دو نفر براثر گازگرفتگی

مرکز فوریت‌های پزشکی اورژانس مازندران از تولد یک نوزاد در آمبولانس خبر داد.

منتشر شده

در

به گزارش آمل نیوز به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فوریت‌های پزشکی اورژانس ۱۱۵ بابل، ساعت  دو بامداد روز چهارشنبه ۶ بهمن  شروع دردهای زایمانی مادر باردار به مرکز پیام اورژانس آمل اطلاع داده شد.

بلافاصله پس از درخواست کمک از اورژانس بلافاصله تیم  پایگاه اورژانس علویکلا به محل ماموریت اعزام شد، تیم اورژانس به محض ورود به صحنه،نوزاد را درحال تولد یافتند و با اقدام به موقع و ایجاد شرایط مناسب به تولد نوزاد کمک کردند.

سایر اقدامات از جمله آزادسازی بند ناف از دور گردن نوزادو کلامپ و بریدن بند ناف، پوآر دهان نوزاد و فراهم کردن محیط گرم و اکسیژن‌تراپی نوزاد انجام شد.

در نهایت مادر و نوزاد و در شرایط مطلوب و با حال خوب به مرکز درمانی منتقل شدند.

گفتنی است که این نوزاد دختر فرزند دوم مادر ۲۱ساله بود.

جان باختن ۲ نفر براثر گازگرفتگی

همچنین، اورژانس ۱۱۵مازندران در شهرهای مختلف استان به چهار نفر که در اثر اسنشاق مونوکسید کربن دچار مسمومیت شدند خدمات درمانی پیش بیمارستانی ارائه کرده و مصدومان را به مراکز درمانی منتقل کردند و متاسفانه دو نفر از این افراد جان باختند.

در حادثه گازگرفتگی در ساعت ۷:۴۸ روز سه‌شنبه ۵ بهمن، سه نفر در شهرستان ساری منطقه دنگسرک به بیمارستان‌های امام خمینی (ره) وبوعلی این شهر منتقل شدند.

همچنین در شهر سورک یک خانم ۳۵ ساله در اثر مسمومیت با co جان باخت.

متاسفانه در شهر نوشهر منطقه ونوش یک آقای ۲۵ساله جان باخت و یک آقای ۲۰ ساله به بیمارستان امام خمینی (ره) نور منتقل شد.

مونوکسید کربن یاCO در اثر سوختن گاز ایجاد شده و اگر از طریق دودکش خارج نشود با تجمع در فصای اتاق باعث مسمومیت افراد و در موارد شدیدتر منجر به مرگ می‌شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.