با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

تلفات حوادث رانندگی در مازندران افزایش یافت

منتشر شده

در

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت : در ۹ ماه امسال ۴۷۴ نفر در حوادث رانندگی استان جان خود را از دست دادند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشت.

علی عباسی با اظهار این که بر اساس آمارها، ۳۶۷ نفر از تلفات تصادفات امسال را مردان و ما بقی را نیز زنان تشکیل داده اند، افزود: بالا ترین آمار تلفات حوادث رانندگی به ترتیب ساری با ۶۲ ، آمل با ۶۰ ، بابل با ۵۱ فوتی و کمترین آن شهرستان فریدونکنار با ۷ فوتی گزارش شده است.

وی ادامه داد: از مجموع کشته شدگان حوادث رانندگی محور درون شهری با ۱۳۴ مورد که ۱۲درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشت و در محور برون شهری و راه روستایی نیز ۳۴۰ مورد فوتی به ثبت رسید که در این بخش نیز ۱۰ درصد بیشتر نشان می دهد.

افزایش سه درصدی مصدومان تصادفات رانندگی در مازندران

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران شمار مصدومان ناشی از تصادفات جاده ای در ۹ ماهه امسال را ۱۰هزار ۲۰۷ نفر اعلام کرد و گفت: این رقم نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد رشد را نشان می دهد.

عباسی رعایت قوانین و مقررات رانندگی را مهم‌ترین شاخص توسعه‌یافتگی و نشانه فرهنگ بالای ملی دانست و ادامه داد: برای کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی باید نسبت به رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی توجه ویژه ای شود .

وی افزود: دستگاه های اجرایی استان مازندران می توانند در امر فرهنگ سازی با استفاده از آمارهای پزشکی قانونی با برنامه ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته ها و مصدومان در حوادث رانندگی موثر باشند.

طبق اعلام پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران ۴۰ درصد قربانیان تصادفات رانندگی در استان عابران پیاده هستند که بیشترشان بالای ۶۰ سال سن دارند .

بر اساس آمار رسمی نیروی انتظامی ۷۰ تا ۹۰ درصد علت مرگ‌ها و آسیب‌های تصادفات ناشی از خطای انسانی است. بی توجهی به جلو، صحبت کردن با موبایل، غذا خوردن و شوخی کردن هنگام رانندگی، سرعت بالا، انحراف به چپ از جمله مهم‌ترین خطاهای انسانی هنگام رانندگی محسوب می‌شود.

مازندران دارای ۶۳ نقطه شهری در قالب ۲۲ شهرستان است و بیش از ۵۵ درصد از جمعیت حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفری استان هم در نقاط شهری زندگی می کنند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.