با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

تولید ۲ درصد علم جهان در ایران انجام می گیرد

قائم مقام وزیر در امور بین الملل و رئیس مرکز همکاری های علمی و بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در حال حاضر ایران، دو درصد علم در جهان را تولید می کند.

منتشر شده

در

حسین سالار آملی در شانزدهمین نشست مشورتی معاونان و مدیران بین الملل دانشگاهها و مراکز آموزشی و پژوهشی منتخب کشور با بیان اینکه در فرایند توسعه پایدار امروزی در سطح دنیا، برای عقب نماندن از این گردونه باید با تمام توان تلاش کرد زیرا فضای آینده جهان فضای سایبری فیزیکی خواهد بود که در آن اثرگذاری ها به سمت وسویی سوق پیدا می کند که مکان ها در آن معنایی ندارد و حضور غیر الزامی خواهد بود و حاکمیت قوانین بین المللی جایگزین قوانین محلی خواهد شد.

رئیس مرکز همکارهای علمی و بین المللی با بیان اینکه در آینده نزدیک دنیا از سیستم خطی ساده به سیستم پیچیده ای مبدل خواهد شد که اگر امکان ارتباط با آن برقرار نباشد از چرخه دانایی به دور خواهیم ماند تصریح کرد: کشورهای پیشرفته امروزی با شبکه سازی های انجام گرفته در حال بسط و گسترش علم هستند و می توانند بهترین برندها را در اختیار مردم قرار دهند.

سالار آملی گفت: در حال حاضر  دو درصد علم دنیا در کشور ایران تولید می شود و باید باید با بهره گیری از طریق چرخه دانایی به مابقی علوم دست یافت واین امربا رقابت پذیری، گذر جهانی از سیستم های ساده و گذر از دنیای فیزیکی و ورود به محیط سایبری امکان پذیر خواهد بود.

وی افزود :در چرخه دانایی جهان کشورها بهسه دسته پیشروان، رهروان و جاماندگان از چرخه دانایی تبدیل می شوند و کشورها با توجه به ظرفیت های داخلی و توانمند سازی در سطح بین المللی و هوشیاری ملی می توانند در این چرخه حضور داشته باشند و با بهره برداری از هنجارسازی بین المللی سهم خود را از چرخه دانایی بگیرند.

این مقام مسئول اظهار داشت: ایران در سالهای اخیر با رشد روز افزون خود در زمینه های گوناگون علمی و نیروی انسانی توانا، دورماندن ازفضای فساد علمی، با اتکا به دانشمندان واساتید برجسته توانسته است در راستای همکاریهای بین المللی گام های خوبی بردارد وبا استفاده از ظرفیت هایی چون تبادل دانشجو و ارائه مقالات مشترک به دنبال جایگاهی در چرخه دانایی برای خود باشد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.