با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

تولید 1600 تن بذر برنج در مازندران/ زنگ کشت برنج در مازندران به صدا درآمد

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران از تولید، فرآوری و بوجاری 1600 تن بذر برنج در طبقه گواهی شده در استان خبر داد.

منتشر شده

در

مجید بهادری از برنامه‌ریزی برای توزیع یک‌هزار و 600 تن بذر گواهی شده و 55 تن بذر مادری برنج برای کشت برنج در سال زراعی جدید خبر داد.

وی به کشاورزان توصیه کرد برای افزایش کمی و کیفی در تولید محصول برنج از بذر اصلاح شده ارقام بومی مانند طارم هاشمی، طارم محلی و گرم طارم و ارقام پرمحصول مانند شیرودی، ندا و فجر که سال زراعی گذشته در این استان تولید شد، استفاده کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: میزان بذر مورد نیاز برای استفاده در کشت مکانیزه 35 تا 40 کیلوگرم و در کشت سنتی 45 تا 50 کیلوگرم برای هر هکتار است.

بهادری خاطرنشان کرد: شرکت‌های اتحادیه تعاونی روستایی و اتحادیه زراعت‌کاران و خدمات حمایتی تولیدکننده بذر برنج در استان هستند که با هماهنگی معاونت بهبود تولیدات گیاهی، معاونت موسسه تحقیقات برنج، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی (واحد ثبت و گواهی بذر) و پیمانکاران نسبت به تولید انواع بذور اصلاح شده اقدام می‌کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: برنج‌کاران می توانند برای دریافت بذر و اخذ توصیه فنی از مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌ها پیگیری لازم را به عمل آورند.

وی ادامه داد: به کشاورزانی که مهارت کافی در امر تولید بذر دارند توصیه می‌شود به مدیریت‌ جهاد کشاورزی شهرستان‌ها مراجعه و پس از اخذ معرفی نامه با شرکت‌های تولیدکننده بذر قرارداد منعقد کنند و در تولید سهمیه 3هزار و 800 تنی ابلاغی جهاد کشاورزی در تولید بذور اصلاح شده برنج در سال آینده مشارکت کنند.

بهادری تصریح کرد: کشاورزان بذر برنج را پس از سبک و سنگین کردن با آب نمک حتمأ با سموم قارچکش معرفی شده و طبق دستورالعمل موجود در کیسه بذر ضدعفونی کنند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.