با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

ثبت‌نام 21 داوطلب انتخابات مجلس مازندران در روز نخست/مشکلی در برگزاری انتخابات نداریم

رئیس ستاد انتخابات مازندران از مراجعه ۲۱ نفر برای ثبت‌نام انتخابات مجلس در استان خبر داد.

منتشر شده

در

حسین حسن‌نژاد عصر امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: مجلس نقش اثرگذار در اداره امور کشور دارد.

وی با اعلام اینکه اگر سلامت انتخابات مهم است، باید به قانون توجه کنیم، تصریح کرد: مهم در برگزاری انتخابات عدم دخالت و ایده‌های شخصی افراد و گرایش‌های سیاسی در روند برگزاری انتخابات است و تلاش ما و همه فرمانداری‌ها برگزاری انتخابات به صورت کاملا بی‌طرفانه است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران خاطرنشان کرد: برای برگزاری انتخابات نیاز به همکاری و همراهی فعالان رسانه‌ای در استان هستیم، برنامه‌ریزی برای ایجاد زمینه افزایش مشارکت از دیگر اقداماتی است که فعالان رسانه‌ای پیگیر آن هستند.

این مسؤول با تشریح روند برگزاری انتخابات مجلس گذشته، بیان کرد: فراوانی تعداد کاندیدای جوان ما در انتخابات مجلس گذشته بسیار بالا بوده است.

حسن‌نژاد ادامه داد: در انتخابات مجلس گذشته 36 نفر در هیأت اجرایی،90 نفر در هیأت اجرایی، 120 نفر توسط شورای نگهبان از 306 نفر رد صلاحیت شدند، 42 نفر از ثبت‌نام شدگان انصراف داده و در مجموع مردم به 143 نفر در انتخابات رای داده و در نهایت 12 نفر موفق به کسب کرسی‌های مجلس شورای اسلامی در مازندران شده‌اند.

وی با اعلام اینکه یک میلیون و 623 هزار نفر در انتخابات دوره قبل شرکت کردند، افزود: میزان مشارکت 72 درصد بوده و این آراء در 3 هزار و 48 شعبه اخذ رای جمع‌آوری شده است.

رئیس ستاد انتخابات مازندران با اعلام اینکه نظارت هیأت نظارت بر روند انتخابات را می‌پذیریم، گفت: در هر جایی که قانون استعداد تعیین کرده که از ظرفیت نظارت آنها استفاده کنیم از فرصت نظارت این هیأت برای بهبود انتخابات استفاده می‌کنیم.

این مسؤول با اعلام اینکه به لحاظ زیرساختی مشکلی در برگزاری انتخابات نداریم، افزود: همه فرایند برگزاری انتخابات را به صورت مانور مورد بررسی قرار دادیم و در طول اجرای کار بتوانیم از این ظرفیت به بهترین نحو استفاده کنیم.

حسن‌نژاد درباره برگزاری انتخابات الکترونیکی تاکنون اظهار نظر رسمی از سوی مسؤولان وزارت کشور اعلام نشده است، گفت: به جز دریافت آراء همه فرایندهای انتخاباتی در استان الکترونیکی است و اگر زمینه‌ای برای دریافت الکترونیکی انتخابات فراهم شود این ظرفیت در استان وجود دارد.

وی  با اعلام اینکه تاکنون 21 نفر در استان برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کردند،گفت: البته روند ثبت‌نام برای امروز همچنان ادامه دارد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران بیان کرد: از حوزه انتخابیه ساری و میاندورود چهار نفر، نکا بهشهر و گلوگاه دو نفر، قائم‌شهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی،جویبار و سیمرغ پنج نفر، حوزه انتخابیه بابل دو نفر،  حوزه انتخابیه آمل یک نفر، نوشهر، چالوس و کلاردشت چهار نفر، تنکابن عباس آباد و رامسر چهار نفر ثبت‌نام کردند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.