با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

جاذبه‌های گردشگری عروس شهرهای ایران

شهرستان رامسر با زیبایی وصف‌ناپذیر در انتهای غربی استان مازندران در دامنه جنگلی و زیبای البرز و سواحل رؤیایی دریای خزر آرمیده و با برخورداری از جاذبه‌های گردشگری و امکانات اقامتی، به‌عنوان قطب مهم گردشگری در کشور و حتی جهان مطرح است.

منتشر شده

در

استان مازندران به‌دلیل داشتن جاذبه‌های طبیعی  مواهب خدادادی هرساله میزبان گردشگران بسیاری از گوشه گوشه کشور و حتی خارج کشور است.

غربی‌ترین استان مازندران شهرستان رامسر است که از میان جاده‌ای که از میان جنگل‌ها می‌گذرد می‌توان به این شهر رسید، شهری که با داشتن جاذبه‌های تفریحی و گردشگری به جرات می‌توان گفت چیزی از زیبایی کم ندارد.

در میان شهرهای استان ، رامسر با مناظر زیبا و جاذبه‌های منحصر به فرد طبیعی، یکی از مناطق برتر کشور در طبیعت‌گردی محسوب ‌شده و سالانه پذیرای مسافران و گردشگران بسیار زیادی است.

شهرستان رامسر با زیبایی وصف‌ناپذیر در قسمت انتهای غربی مازندران در دامنه جنگلی و زیبای البرز و سواحل رؤیایی دریای خزر آرمیده و با برخورداری از جاذبه‌های گردشگری و امکانات اقامتی، پذیرایی و تفریحی و کوتاه‌ترین فاصله بین کوه و دریا با لقب عروس شهرهای ایران به‌عنوان قطب مهم گردشگری در کشور و حتی جهان مطرح است.

آب وهوای رامسر در تابستان گرم و مرطوب و در زمستان معتدل است، نزدیکی جنگل و دریا در این شهر زیبایی ویژه‌ای به این شهر داده و این امر موجب جذب گردشگران در فصل تابستان و روزهای تعطیل می‌شود.

وجود آب‌های گرم معدنی در نزدیکی ساحل دریا و چند وان و استخر آب گرم معدنی در شهرهای کتالم و سادات شهر ویژگی منحصربه‌فردی به رامسر بخشیده‌است.

بوستان جنگلی صفارود در میان دره، روستای جواهرده در ارتفاع ۱۸۰۰ متری سطح دریا، قله مخروطی شکل مارکو و جداشده از سلسله کوه‌های البرز در شرق رامسر،  جنگل دالخانی در مسیر رامسر به تنکابن، کاخ موزه تماشاگه خزر نزدیک هتل بزرگ رامسر و سرولات در شرق رامسر و ده‌ها اثر تاریخی و دیدنی، غارها، چشمه‌ها، یادمان‌ها، صدها مراکز اقامتی، پذیرایی و تفریحی به‌ویژه نزدیکی کوه، دریا و جنگل و تله‌‌کابین رامسر سبب شده که سالانه هزاران مسافر و گردشگر داخلی و خارجی از رامسر عروس شهرهای ایران دیدن کنند.

وجود فرودگاه در شهر رامسر به‌عنوان قدیمی‌ترین فرودگاه شمال کشور و جنگل در شهرستان رامسر در غرب مازندران از دیگر ویژگی‌های این منطقه محسوب می‌شود.

 فرماندار رامسر در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: شهرستان نمونه گردشگری رامسر به‌دلیل جاذبه‌های کم نظیر طبیعی و موقعیت خاص اقلیمی از دیرباز همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بی‌شماری بوده است.

محمد آزاد افزود: این شهرستان از گذشته تا به امروز به‌دلیل ظرفیت‌های ممتاز محل برگزاری نشست‌ها ، سمینارها و کنفرانس‌های معتبر ملی و جهانی بوده است.

وی بیان کرد: وجود برخی از زیرساخت‌ها نظیر قدیمی‌ترین فرودگاه شمال کشور مکان‌های اقامتی، رفاهی و تفریحی، مناطق ییلاقی خوش آب و هوا و قابل دسترس، آب‌گرم‌های معدنی و طبیعی و پارک‌های جنگلی رامسر را مقصد نخست گردشگری همه فصلی و همه مکانی قرار داده است.

فرماندار رامسر اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن ایام نوروز و اینکه مازندران به‌ویژه رامسر همواره مورد توجه گردشگران و مسافران نوروزی است از ماه‌ها پیش ستاد تسهیلات خدمات سفر با کمیته‌های مختلف تشکیل  شده تا با بسیج امکانات و نیروی انسانی بتوانیم میزبان شایسته‌ای برای مسافران باشیم.

آزاد تصریح کرد: رامسر دارای قابلیت‌های گردشگری در حوزه‌های مختلف اکوتوریسم، گردشگری سلامت، گردشگری دریایی و حوزه‌های دیگر بوده و مسافران نوروزی می‌توانند با برنامه‌ریزی از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی آن دیدن کنند.

وی یادآور شد: وجود مراکز اقامتی هتل‌ها و متل‌ها، آثار تاریخی ، مجتمع فرهنگی موزه‌ای شهدای رامسر، تله کابین،اقامت‌گاه‌‌های بوم‌گردی روستای تاریخی گردشگری جواهرده دهستان اشکورد با جاذبه‌های کم‌نظیر اکوتوریستی، دهستان جنت رودبار، دالان طبیعی و جنگل دالخانی، ده‌ها اثر تاریخی و طبیعی موزه مردم‌شناسی سواحل زیبا  دهکده ساحلی صنایع‌دستی از جمله جاذبه‌های گردشگری شهرستان رامسر است.

فرماندار رامسر با اعلام اینکه این شهرستان آماده میزبانی از مسافران نوروزی است، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال همچون سال‌های گذشته شاهد حضور گردشگران و مسافران نوروزی پرشماری در این شهرستان نمونه گردشگری باشیم.

آزاد با بیان اینکه روحیه مهمان‌نوازی بالای گردشگری مهم‌ترین مولفه حضور گردشگر در رامسر است، افزود: همچنین از مناطق روستای به‌دلیل جاذبه‌ها چشم‌اندازهای طبیعی استقبال خوبی می‌شود.

وی با اشاره به تولید صنایع دستی در این شهرستان توسط هنرمندان، گفت: وجود ظرفیت‌های بالقوه طبیعی رامسر بستر خوبی برای ایجاد اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی است؛ کما اینکه به این مهم توجه شده است.

به گزارش فارس، اگر یک‌بار در این شهرستان حضور یابید ناخوداگاه دل‌تنگ جاذبه‌ها، هوای مطبوع و ساحل زیبای آن می‌شوید.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.