با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

جدیت شهرداری آمل در احداث کتابخانه و موزه مرکزی

کمتر از یک ماه از نخستین دیدار مجمع خیرین شهرستان آمل با سید حمید هاشمی شهردار آمل با محوریت احداث کتابخانه مرکزی نگذشت که روز پنج شنبه سوم بهمن ماه با پیگیری شهردار آمل جلسه هماهنگی برای احداث این مجموعه با اختصاص زمین توسط شهرداری آمل و با کمک مجمع خیرین، نهاد کتابخانه های عمومی استان و سایر نهادها برگزار شد.

منتشر شده

در

خسرو ابراهیم زاده رئیس شورای اسلامی شهر آمل در این جلسه با بیان اینکه شورای اسلامی شهر هر گونه همکاری برای ایجاد این کتابخانه انجام می دهد اظهار کرد: فقط تاکید ما ایجاد فضایی است که به لحاظ معماری منحصر بفرد باشد .

وی به جایگاه علمی و فرهنگی آمل اشاره کرد و گفت: وجود نخبگان علمی و فرهنگی در این شهر ناشی از بالا بودن سطح مطالعه آمل است.

مسعود نیک پور به نمایندگی از مجمع خیرین شهرستان آمل در این جلسه یادآور شد: آمل با دارا بودن بالاترین سطح مطالعه در استان مازندران به لحاظ کالبدی و سرانه کتابخانه در رتبه سیزدهم بوده و این زیبنده شهر علم و فرهنگ نیست.

وی با اشاره به اینکه همدلی که امروز ایجاد شده نوید اتفاق خوب فرهنگی برای شهروندان آملی است و مجمع خیرین مانند همیشه برای اعتلای این شهر آماده هر نوع همکاری است.

آرزو ولی پور رئیس نهاد کتابخانه های عمومی استان مازندران نیز اظهار کرد: این اتحادی که امروز شاهد آن هستم را در کمترین شهرداری مشاهده کردم و امیدوارم آنچه که در شأن مردم آمل است توسط خادمان آنان اتفاق بیافتد.

وی با بیان اینکه تحت هیچ عنوانی نباید سنگر فرهنگی را خالی بگذاریم افزود: کتاب و کتابخوانی نماد فرهنگ است و اگر فضایی برای این امر مهم در شهرها نباشد اوضاع فرهنگی اجتماعی متزلزل می شود.

ولی پور تصریح کرد: اگر می بینیم شهر آمل علیرغم کمبود سرانه کتابخانه رتبه برتر کتابخوانی را دارد باید به غنای تاریخ فرهنگی و علمی این شهر نگریست.

این مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر نهاد کتابخانه ها در استان با وجود بیش از 30 پروژه نیمه کاره که از سال های قبل تاکنون داشته است ؛ اعتباری برای کلنگ زنی جدید ندارد خاطر نشان کرد: همه تلاش خود را با همکاری شورای اسلامی شهر ، شهرداری ، مجمع خیرین آمل، آستان قدس رضوی و دفتر علامه جوادی آملی انجام خواهیم داد تا این اتفاق نیکو اجرایی شود.

سید حمید هاشمی شهرداری آمل نیز در این جلسه اظهار کرد: آمل شهر علماست و اهالی علم و فرهنگ کشور انتظاراتی بسیاری از از این شهر دارند به همین دلیل در این زمینه باید دقت کرد کلنگی که برای کتابخانه و موزه مرکزی زده می شود در کمترین زمان ممکن با معماری خاص انجام شود.

وی خاطر نشان کرد: نگاه ما به امر کتابخوانی فقط در یک مکان خاص خلاصه نمی شود و باور ما این است پارک های محلات ، مجموعه های ورزشی و فضای های عمومی شهری آمل در درون خود باید کتابخانه در خور شأن داشته باشند.

لازم به ذکر است حاضرین در جلسه از محل احداث کتابخانه و موزه مرکزی نیز بازدید کردند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.