با ما همراه باشید

سیاست

جمهوری اسلامی سردمدار ترویج قرآن و تبلیغ دین در دنیا است

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / استاندار مازندران گفت: امروزه جمهوری اسلامی سردمدار ترویج قرآن، دین اسلام و تبلیغ دین در جهان است.

یوسف نوری امروز در مراسم رونمایی از تمبر آئین کهن تعزیه و هنر ملی شبیه خوانی رینه مازندران، اظهار کرد: نمایش و نیایش در تمدن‌های کهن و باستانی ایران بوده که نیایش امری فطری و نمایش توسط انسان ها برای خدایان انجام می شد.
وی با بیان اینکه در ادیان توحیدی نمایش و نیایش وجود داشت، افزود: اگرچه در ایران شاعر پرآوازه فردوسی سوگ و نیایش را در شاهنامه زنده کرد ولی هنر تعزیه با ریشه عزاداری یا شبیه خوانی به صورت کامل و جامع در دین اسلام و مذهب تشیع نقش آفرین بوده است.
نوری تصریح کرد: تعزیه هنر آئینی است که در آثار معنوی آن در جهان ثبت شده و مازندرانی‌ها در دیار علویان به برکت اهل بیت این سبک بزرگ را زنده داشتند.
وی ادامه داد: مازندران نخستین مرکز بوده که اسلام را پذیرفت و امروز در فرهنگ مازندرانی ها مفاخر بسیار بزرگی همچون علامه حسن‌زاده‌ آملی، آیت‌الله جوادی آملی و آیت الله میرزاهاشم آملی داریم که به برکت مکتب اهل بیت بوده است.
نوری با اشاره به اینکه امروزه هر چه داریم به برکت محرم و صفر است، خاطرنشان کرد: زنده نگهداشتن این دو ماه با برگزاری و برپایی مجالس مذهبی است که تعزیه یکی از این مناسبت های مهم است.
وی افزود: امروزه جمهوری اسلامی سردمدار ترویج قرآن، دین اسلام و تبلیغ دین در جهان است.
نوری یادآور شد: قله‌های اوج نظام که به بالندگی رسیده با زحمت های امام راحل محقق شد البته شهدا و دفاع مقدس یک رسانه هستند همانطور که عاشورا و کربلا رسانه است تا امروز دشمنان چشم طمع به جمهوری اسلامی نداشته باشند.
استاندار مازندران تصریح کرد: امروزه با درایت حکیمانه مقام‌ معظم رهبری کشتی انقلاب با قدرت طی مسیر می کند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *