با ما همراه باشید

فرهنگی و مذهبی

جنگ شناختی و ترکیبی نیازمند قدرت ترکیبی دارد/ لزوم بازنگری در مطالب درسی دانش‎آموزان

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / فرماندار محمودآباد با بیان اینکه نخستین جشنواره بومی محلی نوجوان مازنی اتفاق فرهنگی و هنری خوب و ارزشمند است که در ۲۲ شهرستان استان جریان دارد، گفت: در شهرستان محمودآباد ۱۵ هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز مشغول به تحصیل هستند که در مجموع حدود ۵۰ هزار محمودآبادی شامل دانش‌آموزان و خانواده آنها درگیر این رویداد مهم فرهنگی هستند.

روح الله علیزاده چهارشنبه شب در نشست مطبوعاتی نخستین جشنواره بومی محلی نوجوان مازنی در سالن جلسات فرمانداری، اظهار کرد: همه باید برای حفظ و ترویج فرهنگ ناب مازندرانی، آئین بومی و محلی تلاش شبانه‌روزی داشته باشیم.

فرماندار محمودآباد با بیان اینکه نخستین جشنواره بومی محلی نوجوان مازنی اتفاق فرهنگی و هنری خوب و ارزشمند است که در ۲۲ شهرستان استان جریان دارد، تصریح کرد: در شهرستان محمودآباد ۱۵ هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز مشغول به تحصیل هستند که در مجموع حدود ۵۰ هزار محمودآبادی شامل دانش‌آموزان و خانواده آنها درگیر این رویداد مهم فرهنگی هستند.

وی با اعلام اینکه جامعه هدف این جشنواره در شهرستان آمل برای پوشش مسائل فرهنگی، بومی و محلی بسیار ارزشمند است، یادآور شد: اتفاقات بزرگ برای کشورمان در قبل و بعد اسلام روی داده است و در اغتشاشات اخیر نیز دشمنان با جنگ شناختی و ترکیبی در فکر تجزیه کشور بودند.

علیزاده با اشاره به اینکه جنگ شناختی و ترکیبی نیاز به قدرت ترکیبی دارد، یادآور شد: کشورمان ایران از ادبیات و تاریخ بسیار غنی بهره می‌برد که باید بتوانیم آن را به درستی به جامعه معرفی کنیم.

فرماندار محمودآباد با اشاره به اینکه اگر بتوانیم جوانان را با تاریخ، واقعیت و گذشته غنی آشنا کنیم می‌توانیم قدم‌های بزرگی در صیانت و نگهداشت فرهنگ کشور برداریم، ادامه داد: باید فاصله‌های مسؤولان با نسل جوان کمتر شده و تعامل با نسل جوان و نوجوان بیشتر شود.

 

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.