با ما همراه باشید

فرهنگی و مذهبی

جهاد تبیین یک حرکت عظیم سیاسی است/ مراقب فریب استکبار باشیم

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / وزیر آموزش و پرورش با اعلام اینکه جهاد تبیین یک حرکت عظیم سیاسی است، گفت: باید حواس‎مان باشد تا گرفتار فریب دشمنان و استکبارگران نشویم.

یوسف نوری امشب همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا(س) در یادواره شهدای روستای کمانگرکلا بخش دشت‌سر این شهرستان، اظهار کرد: شهدا افرادی بودند که در بین ما زندگی داشتند ولی راه و مسیر درست را یافتند و برای دفاع از همنوعان خود، برای دفاع از ولایت و اسلام با خدای خود معامله کردند.

وی با اعلام اینکه مردم ایران اسلامی همیشه مدافع ولایت و در صحنه هستند، افزود: آمل دیار علویان، دیار مراجع، عرفا، شهدا، سالکان و بزرگان برجسته دینی است و مردم خطه هزار سنگر در سال ۱۳۶۰ دست به اتفاق تاریخی و ماندگار زدند تا برای همیشه در وصیتنامه امام امت جای گرفته و جاوید شدند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در حماسه اسلامی ششم بهمن سال ۱۳۶۰ استکبارگران و همان‌هایی که امسال می‌خواستند در این شهرستان دست به تحریک و آشوب بزنند سیلی محکمی از مردم خوردند و طومار کمونیست‌ها برچیده شد.

نوری با اعلام اینکه مردم‌مان نشان دادند که سرسپرده‌های استکبار در دیار علویان جایی ندارند، خاطرنشان کرد: باید حواس‎مان باشد تا گرفتار فریب دشمنان نشویم.

مازندران دیار علویان و سرزمین دین و دیانت است

وی با بیان اینکه دیار مازندران سرزمین علویان و دیار دین و دیانت است، یادآور شد: باید همیشه در راه ولایت پشت سر رهبر معظم انقلاب اسلامی حرکت کنیم، فرامین امام راحل را فراموش نکنیم و وصیت شهدا را چراغ راه‎مان قرار دهیم تا در مسیر مستقیم اطاعت از ولایت گام برداریم.

نوری با تأکید بر اینکه با خودمان عهد ببندیم که فاطمی باشیم، ادامه داد: انسان با ذکر خداوند به نفس مطمئنه می‎رسد و ذکر خدا در آیات قرآن با اهداف مختلف بیان شد، ذکر اکبر خداوند انسان را به مقام اطمینان می‎رساند تا مقام نفس مطمئنه ایجاد شده و خدا او را فرا بخواند.

وی پایه ایجاد اطمینان در انسان را اقامه نماز دانست و گفت: ارتباط انسان با خداوند نجات‎بخش و پله ترقی است بنابراین بزرگان دین نماز را پلکان ترقی برای سیر استکمالی در جهت رسیدن به خداوند بزرگ و بلندمرتبه می‌دانند.

وزیر آموزش و پرورش در بیان مقام والا و عرشی حضرت زهرا(س)، اظهار کرد: امام حسن(ع) در توصیف مادر خود می‌فرمایند که در دنیا عابدتر از مادرم حضرت زهرا(س) نداریم همچنین امام صادق فرمودند که نور نماز حضرت زهرا(س) بر انوار موجود غلبه می‎کرد، در احوالات ایشان باید گفت آن حضرت آنقدر به نماز می‌ایستاد که زانوی ایشان بی‌رمق می‎شد و در نماز نه برای خود بلکه برای دیگران دعا میکردند

وزیر آموزش و پورش با بیان اینکه جهاد دری از درهای بهشت است بر روی کسانی که اولیا و برگزیده باشند و نماز به پا دارند، افزود: مهمترین دلیل انتخاب پیامبران صداقت و صدیق بودن است پس در زیارت حضرت زهرا(س) می‌خوانیم که سلام بر تو ای صدیقه شهیده همچنین خداوند او را برگزیده بودند و خیر کثیر به ایشان عنایت کردند.

ارتباط انسان با خداوند نجات‎بخش و پله ترقی است

وی با اعلام اینکه حضرت زهرا(س) جهاد در راه خدا کرد و جهاد او از جنس جهاد تبین است که امروز رهبر انقلاب اسلامی بر آن تأکید دارند، گفت: حضرت زهرا کامل در حجاب بود و حتی مقابل نابینایی که او را نمی‌دید حجاب کامل داشت، وقتی جهاد بر او واجب شد از پس پرده بیرون می‌آمد.

نوری با اشاره به اینکه در آستانه روز بزرگ و ماندگار ۹ دی هستیم که رهبر انقلاب در آن بساط فتنه را برچیدند، اظهار کرد: ۹ دی روز میثاق مردم با ولایت است.

وی در آستانه ایام شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی در کشور عراق، خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی هم عبادت برجسته و هم جهاد داشت.

جهاد تبیین یک حرکت عظیم سیاسی است

نوری با اعلام اینکه جهاد تبیین یک حرکت عظیم سیاسی است، همه شهدا از شهیدان راه امامت و ولایت بودند و در راه اسلام دست به معامله‌ای زدند که در دنیا و آخرت آبرومند شدند، بیان کرد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نمونه بارز جهاد و مقاومت بود، دشمن از این مبارز انقلابی به شدت هراس داشت و با شهادت ایشان قلب مسلمانان در جهان اسلام به درد آمد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: مهمترین معروف تشکیل حکومت است همچنین مهمترین واجبات حفظ نظام اسلامی بیان شد پس باید در مسیر اطاعت از ولایت و حفظ نظام تمام توان و هستی خود را به کار گیریم.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.