با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

حریرچی: خودداری از سفر به مازندران/ دستور تأمین کمبود کپسول اکسیژن در آمل

معاون کل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در بازدید از یک بیمارستان با اعلام اینکه توصیه می‌کنم مسافرت به استان مازندران و بین مازندرانی‌ها به حداقل برسد، گفت: در این استان احتمال ابتلا بسیار بالا است و استان نیز با ترددها درگیر می‌شود.

منتشر شده

در

پس از اعلام وضعیت قرمز بیماری کرونا در استان مازندران به ویژه شهرستان آمل و کمبود فضای بیمارستانی برای پذیرش بیماران کووید ۱۹ صبح امروز ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همراه مسؤولان استانی و شهری از دو بیمارستان امام خمینی(ره) و امام رضا(ع) این شهرستان بازدید کردند.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پس از بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستان امام خمینی به عنوان سانتر پذیرش و درمان بیماران کووید ۱۹ بلوک چهار، از نزدیک بر روند نصب و فعالیت دستگاه اکسیژن‌ساز نظارت داشته و با توجه به کمبود کپسول اکیسژن طی روزهای گذشته و وجود مشکلات متعدد دستورات لازم را ابلاغ کرد.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی این بازدید در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان مازندران و شهرستان آمل وضعیت خوبی در زمینه ابتلا به ویروس کرونا ندارند هرچند آمل جزو معدود شهرستان‌هایی است که در شرایط فعلی ضریب R آن به نزدیک دو رسیده است.

ایرج حریرچی افزود: این یعنی به ازای هر یک نفر از افرادی که در آمل بیمار می‌شود دو نفر دیگر درگیر بیماری خواهند شد.

وی با اعلام اینکه تصمیماتی برای استان مازندران و شهرستان آمل در زمینه تعطیلی بازار و اماکن پرتردد گرفته شده است، تصریح کرد: برخی تعطیلی‌ها با توجه به مجوز ستاد ملی مبارزه با کرونا انجام شده است البته اجتماعات، نشست‌ها، برگزاری مجالس جشن در سالن‎ها، عروسی، برگزاری مراسم ترحیم و همایش‌ها ممنوع شده است.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به تصمیماتی که در زمینه فعالیت بازارها گرفته شد، بیان کرد: باید در این زمینه از بازاریان تشکر کنم که به صورت داوطلبانه بازار آمل از روز آن از روز شنبه تا سه‌شنبه تعطیل می‌شود.

این مسؤول با بیان اینکه بسیاری از تعطیلی‌ها برای عدم شیوع کرونا در آمل انجام شده و برخی از آنها در روزهای آینده اجرایی می‌شود، خاطرنشان کرد: باید تعطیلی‌ها در آمل افزایش یابد هر چند به مردم مازندران تأکید دارم که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند البته مشکل مازندرانی‌ها را باید خود مازندرانی‌ها حل کنند و مشکل آملی‌ها را هم خود آنها می‌توانند حل کنند، باید خودمان به کمک هم برسیم و به فکر هم باشیم.

حریرچی با اعلام اینکه توصیه می‌کنم مسافرت به استان مازندران و بین مازندرانی‌ها به حداقل برسد زیرا در این استان احتمال ابتلا بسیار بالا است و استان نیز با ترددها درگیر می‌شود، متذکر شد: بستری بودن ۱۲ روزه رئیس بیمارستان امام خمینی آمل و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در بخش آی‌سی‌یو است البته مردم بدانند پزشکان، پرستاران و کادر درمان زیادی هم‌اکنون درگیر کووید ۱۹ هستند ولی در شهر شاهد برگزاری عروسی و مجالس هستیم.

وی با بیان اینکه پزشکان و پرستاران فرزندان خود ملت هستند که این روزها تعداد زیادی از آنها درگیر و مبتلا به کرونا ویروس شدند، ادامه داد: از مردم خواهش جدی دارم تا با یک رفتار مناسب اجتماعی و مراعات فاصله‌گذاری تصمیم بر عدم برگزاری هر گونه مراسم ازدواج، ترحیم، دورهمی، مهمانی و یا هر اجتماعی داشته باشند، حضور در اجتماعات را برای خود ممنوع کرده و با شست‌وشوی دست، استفاده از ماسک و دستکش شیوع این ویروس را به حداقل برسانند.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اتفاق مهمی که می‌تواند باعث فروکش کردن کرونا ویروس شود همدلی و هماهنگی بین نمایندگان مجلس، مقامات سیاسی و دانشگاهی مازندران است تا بر این مشکل بزرگ فایق آییم.

به گزارش فارس؛ طبق آخرین آمار، حدود بیش از ۸۰ درصد تخت‌های آمل به اشغال بیماران کرونایی در آمده است و به ‏اذعان سخنان نماینده مردم آمل در مجلس در حضور وزیر بهداشت، بیش از ۴۵۰ نفر بیمار کرونایی ‏در آمل بستری هستند، همچنین از شهرهای اطراف تمام بیماران با این شرایط به آمل اعزام می‌شوند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.