با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

حضور هدفمند شهرداری آمل در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به حضور هدفمند شهرداری آمل در نمایشگاه گفت: ساماندهی رودخانه هراز و اهمیت خانه‌های تاریخی از نکات مهم رونق گردشگری در آمل است و سرمایه‌گذار حوزه گردشگری با تسهیل‌گری شهرداری و رفع موانع استقبال خوبی از پروژه‌ها دارد.

منتشر شده

در

نمایشگاه بین‌المللی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تهران از پنجم اسفند ماه به میزبانی تهران برگزار شد که شهرداری آمل در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌ها و دستاوردهای خود را به نمایش بازدیدکنندگان و سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری درآورد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی در حاشیه بازدید از غرفه آملی‌ها در نمایشگاه بین‌المللی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تهران اظهار کرد: زمانی که شهرداری‌ها امر گردشگری را در اولویت قرار دهند باعث ایجاد رونق می‌شوند.

ولی تیموری با اشاره به حضور هدفمند شهرداری آمل در نمایشگاه گردشگری، افزود: ساماندهی رودخانه هراز و اهمیت خانه‌های تاریخی از نکات مهم رونق گردشگری در آمل است و سرمایه‌گذار حوزه گردشگری بدون شک با تسهیل‌گری شهرداری و رفع موانع استقبال خوبی از پروژه‌ها دارد.

وی با بیان اینکه بسته‌های پیشنهادی شهر آمل در صورت رفع موانع در حوزه بستر رودخانه هراز به محض ورود آماده معرفی سرمایه‌گذاران خواهد بود تا پس از مذاکراتی پروژه‌های منحصر به فرد شهرداری آمل اجرایی شود، تصریح کرد: باید بحث گردشگری در شهرها توجه شود تا بیشتر از گذشته شاهد رونق شهری و توسعه آن باشیم.

شهردار آمل هم در مورد شرکت در نمایشگاه بین‌المللی تهران اظهار کرد: شهرداری آمل در این نمایشگاه معرفی جاذبه‌های گردشگری و فرصت‌های سرمایه‌گذاری ساماندهی گردشگری فاز دوم رودخانه هراز، احیا و بازپیرایی خانه‌های تاریخی، پیاده‌راه‌سازی هسته مرکزی شهر و پارک‌های جنگلی در دستور کار قرار دارد.

سید حمید هاشمی افزود: هدف از حضور در این‌ نمایشگاه که متناسب با محدودیت‌های کرونایی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در حال برگزاری است، معرفی  پتانسیل‌های مختلف گردشگری، فرهنگی و سرمایه‌گذاری شهر کهن  آمل در سطح ملی است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری مازندران هم در بازدید از غرفه شهرداری آمل، با اشاره به اینکه این شهرستان دارای فضای فراوان و بکر برای توسعه گردشگری است، اظهار کرد: آمل با سابقه کهن تاریخی، پتانسیل‌ها و جاذبه‌های طبیعی، شهری بکر برای توسعه گردشگری است.

سیف‌الله فرزانه افزود: ییلاقات آمل برای جذب مسافر و گردشگر مناسب هستند و بوم‌گردی بهترین شیوه به منظور حفظ زیست بوم منطقه و رونق گردشگری این شهرستان با ییلاق‌های خوش آب و هوا و بکر است.

وی با اشاره به حضور فعال و قوی شهرداری آمل در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران تصریح کرد: نگاه مدیریت شهری به رونق گردشگری آمل با ارایه ظرفیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری رودخانه هراز، خانه‌های تاریخی، پیاده‌راه سازی هسته مرکزی و پارک‌های جنگلی شایسته تقدیر است.

انبانی مدیرکل حراست وزارت گردشگری و صنایع دستی نیز در بازدید از غرفه شهرداری آمل از حضور قوی، فعال و برگرفته از مسؤولیت‌پذیری شهرداری و شورای اسلامی شهر آمل در حوزه گردشگری و رونق این صنعت تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش فارس، با استقبال سرمایه‌گذاران ملی از فرصت‌های گردشگری شهرداری آمل، شاهد رفت و آمد نمایندگان تعدادی از هلدینگ‌های معتبر ملی در حوزه گردشگری بودیم که با حضور در غرفه شهرداری آمل در نمایشگاه بین‌المللی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری شهری استقبال کردند.

مذاکرات فراوان با بیش از پنج هلدینگ و سرمایه‌گذار بزرگ حوزه گردشگری تنها در یک روز باعث شده تا پروژه‌های ساماندهی رودخانه هراز، خانه‌های تاریخی، پیاده‌راه‌سازی هسته مرکزی شهر آمل و برخی از پروژه‌های بازآفرینی مورد تشریح و ارائه قرار گیرد.
رفع موانع سرمایه‌گذاری از سوی مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری آمل عمده درخواست سرمایه‌گذاران از مسؤولان بود./ خبر از قربانعلی مسافر

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.