با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

حل مسئله پسماند آمل نیازمند تصمیمات سران قوا است/ نگاه بودجه ای به مازندران ملی باشد

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / نماینده مردم آمل در مجلس گفت: برای حل مسئله پسماند در آمل نیازمند تصمیمات ویژه سران سه قوه مجریه، مقننه و مجریه هستیم زیرا این مشکل فراگیر بوده و از حوزه شهری، استانی و استاندار خارج شده است.

رضا حاجی حاجی پور در جمع خبرنگاران طی یک نشست خبری، اظهار کرد: خدمات ارائه شده در مازندران و شهرستان آمل به مردم و هموطنان ملی است ولی بودجه شهرستانی به آن اختصاص می یابد.

وی با اعلام اینکه جمعیت کل استان مازندران سه و نیم میلیون نفر است ولی در روزهای پایان هفته و تعطیلات بیش از ۷ میلیون نفر معادل جمعیت سه استان به مازندران می آیند و به سوی شمال کشور سرازیر می شوند، افزود: در تعطیلات نوروز نیز حدود ۲۰ میلیون هموطن از تهران و دیگر استان ها راهی مازندران می شوند بنابراین باید به این استان از سوی مسؤولان کشوری نگاه بودجه ای ملی شود.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی مازندران به هموطنان خدمات ملی می دهد ولی بودجه استانی دریافت می کند، تصریح کرد: از دیگر مشکلات مازندران و شهرهای شمال کشور مسئله پسماند و زباله است.

وی بیان کرد: برای حل مسئله پسماند در آمل نیازمند تصمیمات ویژه سران سه قوه مجریه، مقننه و مجریه هستیم زیرا این مشکل فراگیر بوده و از حوزه شهری، استانی و استاندار خارج شده است.

وی با اشاره به اینکه مسئله پسماند امروزه به غده سرطانی بدون درمان تبدیل شده است، ادامه داد: مهمترین مطالبه مان در سفر اخیر رئیس جمهور به مازندران در زمینه پسماند بود که قول حل مسئله در مدت زمان 6 ماه را دادند ولی در عمل اتفاق خاصی را شاهد نبودیم.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه در زمینه جانمایی محل دپو زباله در محدود منال محور هراز مخالفت های فراوان را شاهد بودیم و انتخاب منطقه پاساکش نیز با مشکل برخورد کرد، خاطرنشان کرد: چند منطقه برای پسماند جانمایی شده و مراتب در نامه هایی به وزارت کشور اعلام شد.

وی پسماند آمل را یک میراث ۳۰ ساله دانست و گفت: مسئله پسماند برای آبگیری سد هراز نیز مشکل ساز است و در تعهدات وزارت نیرو در زمان کلنگ زنی سد هراز آمده است که این وزارتخانه باید جاده بالادست به میزان ۱۱ کیلومتر احداث کند تا بخشی از مشکل پسماند حل شود.

حاجی پور با اعلام اینکه باید امروزه دانشگاه ها به مشکلات کشور ورود کنند و مسؤولان باید زمینه را برای ورود دانشگاهیان فراهم کنند، ادامه داد: اگر می خواهیم در حوزه کشاورزی، صنعت، تولید و اقتصاد موفق باشیم باید دانشگاهیان را وارد میدان کنیم و تنها راه برون رفت می تواند ورود دانشگاهیان به مسائل باشد.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی گفت: در راستای حفاظت از فضای مجازی، موافق طرح صیانت نیستم البته پیگیر هستم تا مجدد این فضا باز شود و مردم به راحتی از این فضا استفاده کنند.

حاجی پور با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در زمینه تولید، دانش بنیان و اقتصاد آفرین، یادآور شد: مازندران یک استان وابسته به کشاورزی است هرچند ۱۷ استان قابل کشت برنج دارند ولی ارقام برنج مازندران منحصر به فرد است.

وی بیان کرد: وجود مافیا و عدم حمایت وزارت کشاورزی مصرف کشور را بیشتر به سمت برنج خارجی برده است با توجه به اینکه باید توجه ویژه به تولیدات داخل داشت.

حاجی پور در زمینه دخالت در عزل و نصب ها گفت: در زمینه عزل و نصب های مسؤولان دولتی دخالتی ندارم بلکه خود را نماینده و وکیل مردم می دانم و معتقدم که باید همیشه حامی حقوق مردم و از جنس آنها باشم.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.